Friday, May 12, 2017

صفحه نخست » اعتراض نماینده خبرگان رهبری به سرقت علمی روحانی از کتاب او

8yl55557753_small.jpgرادیو زمانه - گروهی از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا این ادعا را در میان آورده بودند که بخشی از رساله دکترای حسن روحانی رونویسی از آثار دیگران، از جمله کتاب «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» نوشته علی اکبر کلانتری، نماینده مجلس خبرگان است. نویسنده این کتاب در نامه‌ای از کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خواسته که به این موضوع رسیدگی کند.

کلانتری در این نامه به ادعای دانشجویان یاد شده استناد می‌کند که گفته‌اند ۸۰ درصد فصل چهارم رساله دکترای حسن روحانی با رونویسی از کتاب علی امبر کلانتری تهیه و تنظیم شده است. کلانتری به محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی می‌نویسد:

«این عمل [رونویسی روحانی از کتاب کلانتری] در تنافی آشکار با موازین اخلاقی، ‌شرعی، حقوقی و علمی است. از آن کمیسیون محترم تقاضا می‌شود با پیگیری عاجل این موضوع و بررسی دقیق آن، موجبات احقاق حق این جانب را فراهم آورد.»

علی اکبر کلانتری در «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» تلاش می‌کند مفهوم «مصلحت» در نظریه ولایت فقیه را شرح دهد. نویسنده کتاب این نظر را رد می‌کند که پذیرش عنصر مصلحت (utility)،‌ در اندیشه ولایت فقیه، مستلزم افتراق ساختاری میان دو نهاد دین و دولت است و در نتیجه، این امر منتهی به سکولاریزم می‌شود.

حسن روحانی رساله دکترایش را در سال ۱۹۹۸ به دانشگاه کلدونین گلاسکو در بریتانیا تسلیم کرده است.

پیش از این کیوان ابراهیمی، دانشجوی دکترای دانشگاه آیوا در آمریکا گزارشی از تقلب‌ در رساله دکترای حسن روحانی را در اختیار خبرگزاری‌های داخلی گذاشته بود. بر اساس این گزارش ۸۲ درصد فصل چهارم رساله دکترای روحانی سرقت علمی از کتاب «حکم ثانوی در تشریع اسلامی» بوده است. او گزارش داده که علاوه بر این در ۱۳ مورد دیگر هم شبهاتی در رساله دکترای حسن روحانی وجود دارد.

واکنش حسن روحانی به شایعات درباره مدرک دکترایش

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در پایان گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درمورد شایعه های مطرح شده درباره پایان نامه دکتری‌اش گفت: من در یک دانشگاه معتبر بین المللی مدرک گرفتم و زمین نداده ام تا مدرک بگیرم!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy