Saturday, May 13, 2017

صفحه نخست » خبرگزارى وابسته به سپاه، تسنيم: کاهش آرای روحانی پس از مناظره سوم

rohani65.JPGبرآورد خبرنگاران تسنیم در استانها حاکی از آن است که رویکرد غیراخلاقی کاندیداهای حامی وضع موجود با عدم اقبال عمومی همراه شده و آرای روحانی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نحوه حضور حجت الاسلام روحانی و کاندیدای پوششی او در مناظره سوم و آخر به نوعی است که به نظر می رسد این حضور نه تنها کمکی به رشد آرای آنها نکرده بلکه آرای آنها را کاهش نیز داده است.

گزارش خبرنگاران تسنیم در استانهای مختلف حاکی از آن است که بسیاری از مردم که برای شنیدن برنامه ها و رویکردهای کاندیداها پای گیرنده های تلویزیون نشسته بودند، معتقدند که اسحاق جهانگیری و حجت الاسلام روحانی با کشاندن مسئله به موضوعات حاشیه ای و جاروجنجال تمام تلاششان بر آن بوده است که کاندیداهای رقیب نتوانند برنامه های ایجابی خود برای بیرون آوردن کشور از وضعیت اسفناک اقتصادی کنونی را به گوش مردم برسانند.

برآورد عموم خبرنگاران تسنیم در استانهای مختلف حاکیست: یک جمع آوری میدانی از بازخوردهای مناظره شب گذشته آن است که هرچند جهانگیری و روحانی با رویکرد نه چندان اخلاقی سعی کردند فضا را به سمت مشاجرات فردی بکشانند، اما پاسخ های مهم و روشنگرانه ای از سوی محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی دریافت کردند. موضوع ویژه خواری برخی اعضای کابینه و رانت سیستمی در دولت یازدهم و همچنین املاک نجومی روحانی و جهانگیری در افکار عمومی ثبت شد و کاندیداهای رقیب دولت علیرغم میل اولیه برای ورود به مباحث فردی، با شروع این مسئله از سوی کاندیداهای مدافع وضع موجود توانستند روشنگری های مهمی داشته باشند.

برخی کارشناسان امور نظرسنجی و روند سنجی نیز در گفت وگو با خبرنگاران تسنیم می گویند: اینکه روحانی و جهانگیری تصور کنند رویکرد غیراخلاقی به آرای آنان خواهد افزود کاملاً غیرعلمی و غلط است. بخشی از آرای این دو کاندیدا نیز به علت بی اخلاقی های آنان ریخته است. همچنین بخشی از افکار عمومی که تاکنون تصمیم نگرفته بود نیز با این درک از مناظره که "اگر دولت حرف حسابی برای دفاع از عملکرد خود داشت، نیازی به مشاجرات فردی نبود" به سمت رقبای روحانی کشانده شده اند.

این کارشناسان می گویند: به نظر می رسد کاندیداهای حامی وضع موجود فراموش کرده بودند که مناظره دعوای دو نفر نیست که صرفاً با رویکرد مشت و لگد به آن وارد شوند، بلکه در مناظره انتخاباتی هدف آن است که مخاطب قانع به رای دادن به کاندیدا بشود. آقای روحانی و جهانگیری شاید تصور کنند باخت دو مناظره پیشین را با رویکرد پرخاشگرانه جبران کنند، اما آنچه در افکار عمومی عاید آنان شده کاملاً بر عکس تصور آنهاست.

ادبیات آقای روحانی شبیه به ادبیات یک رئیس جمهور مستقر که برای عملکردش در گذشته و برنامه اش در 4 سال آینده باید حرف بزند نبود.ادبیات ایشان شبیه یک کاندیدای شکست خورده که با بی اخلاقی و عصبانیت به هرمسئله ای متوسل می شود تا رایی برای خود جلب کند جلوه کرده است.

براساس نظر سنجی های علمی انجام شده، آقای روحانی دارای بالاترین آرای منفی در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

گزارش دریافتی خبرگزاری تسنیم از دفاتر استانی در سراسر کشور حاکی است، سخنان آقای روحانی خصوصا در پایان مناظره خطاب به آقای قالیباف که از ادبیات تکراری و سوخته استفاده کرد نه تنها نتیجه ای در افکار عمومی و آرای وی نداشت، بلکه باعث دلزدگی و کاهش آرای او شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy