Monday, May 15, 2017

صفحه نخست » قالیباف به نفع رئیسی کنار کشید

Ghlibaf_Raeisi_3.jpgزمانه ـ شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، متشکل از برخی نیروهای اصولگرا در یک جلسه ویژه تصمیم گرفت که از میان دو کاندیدای مورد حمایتش در انتخابات ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف را به نفع ابراهیم رئیسی کنار بگذارد.

جلسه جمنا بعد از ظهر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت به‌وقت ایران پایان یافت و بر اساس خبری که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده، محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی هر دو برای کناره‌گیری به‌نفع دیگری اعلام آمادگی کردند که در نهایت قالیباف کنار کشید.

یکی از اعضای برجسته ستاد قالیباف که نام او منتشر نشده به "تسنیم" گفته است: "نام این اقدام امروز قالیباف کناره‌گیری از انتخابات نیست، بلکه ائتلاف مستحکمی است برای پیروزی مستعضفین بر دولت اشراف."

قالیباف بلافاصله بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن از طرفداران خود خواست تا برای حفظ وحدت خود به رئیسی رأی دهند.

او در بیانیه خود نمایندگان اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان را "فرصت‌طلبانِ انقلابی‌نما" نامیده و دولت حسن روحانی را بار دیگر مدافع "چهار درصدی‌ها" خوانده است.

قالیباف نوشته است: "این جریان موریانه‌وار در حال خوردن ریشه‌های انقلاب است و گروهی که نه تنها با انقلابی‌های اصیل تضاد مبانی فکری دارند، بلکه جریانی هستند که منافع مادی آن‌ها به خطر افتاده است."

او همچنین به مناظره‌های تلویزیونی که در آن‌ها اتهاماتی علیه او در ارتباط با فساد مالی مطرح شد اشاره کرده و آن‌ها را "تخریب‌ها، توهین‌ها و اتهام‌زنی‌های گسترده‌" علیه خود، خانواده‌ و هوادارانش دانسته است.

قالیباف تصمیم به کناره‌گیری خود را گامی در راه "آغاز دورانى جدید براى یک تحول اقتصادی" خوانده که "دست چهار درصدی‌ها از اقتصاد" را قطع خواهد کرد.

قالیباف در حالی از دور رقابت‌ها خارج می‌شود که در مناظره‌های تلویزیونی با انتقاد از دیگر نامزد این انتخابات، اسحاق جهانگیری، او را به دلیل نامزد پوششی بودن حسن روحانی مورد سئوال و انتقاد قرار داده بود.

پیش از این نیز در محافل سیاسی ایران احتمال داده می‌شد که قالیباف به‌نفع رئیسی از انتخابات کنار بکشد. بسیاری از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان نیز کاندیدای اصلی اصولگرایان در انتخابات را ابراهیم رئیسی می‌دانستند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy