Sunday, May 21, 2017

صفحه نخست » نخستین واکنش رئیسی به شکست در انتخابات: شور قیام او همه جا را فراگرفت

1dmxxd-small.jpgابراهیم رئیسی در نخستین واکنش به شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ یک پست در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

تولیت آستان قدس شنبه، ۳۰ اردیبهشت پس از قطعی‌شدن پیروزی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری یک پست اینستاگرامی منتشر کرد و شعر مندرج در تصویر آن را زیر پست خود گذاشت:

«شور قیام او همه جا را فراگرفت/ آری گرفت هرچه ز مهر رضا گرفت»

حسن روحانی با بیش از ۵۶ درصد آراء تا کنون پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شده است. ابراهیم رئیسی با کسب حدود ۳۸.۵ درصد آراء تا کنون رده دوم را در اختیار دارد.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت: رئیسی تجربه به‌دست آورد و ذخیره آینده نظام است

رادیو زمانه - پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنشی به شکست ابراهیم رئیسی گفت او از آبروی خود هزینه کرده و با تجربه‌ای که به‌دست آورده ذخیره خوبی برای آینده کشور و «مواقع حساس نظام» است.

داوودی معاون اول کابینه اول و مشاور اقتصادی احمدی‌نژاد در کابینه دوم او، در توصیف رئیسی گفت جایگاه او والاتر از ریاست جمهوری است اما بخاطر «احساس وظیفه» در انتخابات شرکت کرد و «شاهد بداخلاقی‌های زیادی ازجمله برخی دروغ‌ها در مناظرات» بود.

درپی پخش اخباری مبنی بر بیماری خامنه‌ای، از ابراهیم رئیسی به‌عنوان گزینه مورد نظر برای جانشینی او نام برده می‌شود. نامزدی رئیسی در انتخابات نیز از سوی برخی تحلیلگران به مثابه گام اول دست یابی او به مقام ولایت مطلقه فقیه ارزیابی شد..

او در انتخابات شکست خورد. با این حال، داوودی شرکت او در انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: «آقای رئیسی نشان داد که با صبر و گذشت و ظرفیت خود می‌تواند این بداخلاقی‌ها را طی کند و قطعاً یکی از ذخایر آینده انقلاب است.»

خبرگزاری فارس به نقل از داوودی نوشت: «حدود ۱۶ میلیون به آقای رئیسی رأی دادند مجموعه‌ای هستند که صحبت‌ها و مطالبات به حقی دارند و درباره وضع اداری کشور، اشتغال، تولید، بیکاری و وضعیت جوانان نقدهای جدی دارند.»

داوودی گفت روحانی پیروز انتخابات، باید به نظرات و خواست‌های رأی دهندگان به ابراهیم رئیسی توجه کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy