Monday, May 22, 2017

صفحه نخست » لباس وزیر فرهنگ اسرائیل در جشنواره کن جنجالی شد

صدای آمریکا - پیراهنی که وزیر فرهنگ اسرائیل بر فرش قرمز جشنواره فیلم کن پوشید واکنش های متعددی به همراه داشت و از سوی برخی به عنوان یک پیام سیاسی برداشت شد. بنا به گزارش وبسایت خبری ایندیپندنت، خانم میری رگو وزیر فرهنگ اسرائیل، با لباسی غیرمنتظره و حاوی پیامی سیاسی در جشنواره فیلم کن روی فرش قرمز رفت. میری رگو در افتتاحیه جشنواره فیلم کن یک دامن بلند سفید و طلایی به تن داشت منقش به نماهایی از شهر قدیم اورشلیم، گنبد طلایی قبه الصخره، و برج داوود.

8679291898449.jpgخانم میری رگو که از وزرای راستگرا و صریح ائتلاف حاکم بنیامین نتانیاهو محسوب می شود با اشاره به جشن پنجاه سالگی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ که در آن اسرائیل اورشلیم شرقی را ضمیمه خود ساخت گفت: «من با افتخار این واقعه تاریخی را در قالب هنر و مد جشن می گیرم و خوشحالم که این اثر هنری محصول آویاد هرمن طراح مد اسرائیلی توانسته زیبایی اورشلیم، پایتخت ابدی ما را به تصویر بکشد.»

با این حال، اشغال پنجاه ساله اورشلیم شرقی و بخش هایی از کرانه غربی توسط اسرائیل از سوی بیشتر کشورهای جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است. به همین خاطر جامعه و بیانیه سیاسی خانم رگو از سویی نیز منجر به واکنش فلسطینی ها و ناظران دیگر شده است.

یکی از مقاله نویسان روزنامه اسرائیلی و لیبرال هاآرتص لباس خانم رگو را «تهاجمی، منفی، و فرصت طلبانه» خواند و گفت «این نیز یک نمایش ترسناک و استعماری دیگر با حضور خانم رگو در نقش اول است.»

فضای مجازی نیز همراه بود با واکنش های متفاوت، برخی این اقدام خانم رگو را ستایش و برخی دیگر آنرا سرزنش کرده اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy