Sunday, May 28, 2017

صفحه نخست » رمانی اجتماعی بعد از سال‌ها از محاق در آمد

marzoghi.JPGمحمدرضا مرزوقی از انتشار رمان «باید حرفای دیشبمو جدی می‌گرفتی!» خبر داد و گفت: این رمان که تمی اجتماعی دارد، بعد از 12 سال اجازه‌ انتشار گرفته است و به‌زودی از سوی انتشارات روشنگران و مطالعات زنان چاپ و منتشر می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره رمان «باید حرفای دیشبمو جدی می‌گرفتی!» گفت: این رمان درونمایه‌ای اجتماعی دارد و درباره‌ عشقی قدیمی است که بعد از سال‌ها دوباره در حال جوانه زدن است. در کنار این عشق البته به شکلی از تعصب کور عشیره‌ای و سنتی و همسانی آن با تعصبی مدرن و شهری پرداخته شده که زن داستان در نهایت راه خودش را می‌جوید و به‌سمتی می‌رود که شاید بتواند دوباره خودش را پیدا کند.

این نویسنده و منتقد ادبی افزود: در کنار این ماجراها شخصیت‌های داستان گذشته‌ای دارند که به نوعی درگیری با جریانات سیاسی اواخر دهه‌ پنجاه و اوایل دهه‌ شصت مربوط می‌شود. آرمان‌گراهایی که به گذشته‌ خود نگاهی منتقدانه اما همچنان مدافعانه دارند.

مرزوقی در ادامه با بیان اینکه رمان «باید حرفای دیشبمو جدی می‌گرفتی!» را سال 83 نوشته‌ ولی در تمام این سال‌ها در انتظار مجوز مانده است، یادآور شد: این کتاب در دورانی که مجوز نمی‌گرفت کاندیدای جایزه‌ ادبی والس شده بود. این جایزه در سال 87 مخصوص کتاب‌هایی برگزار شده بود که به هر دلیلی به سرنوشت کتاب من دچار شده بودند.

وی در مورد مجوز گرفتن کتابش توضیح داد: با تغییراتی که این اواخر در سیستم اداری و سیاست‌های وزارت ارشاد اتفاق افتاد، سرانجام موفق شدم مجوز کتاب را بگیرم.

مرزوقی افزود: همچنین در راستای همین تغییرات در سیستم وزارت ارشاد موفق شدم سال گذشته مجوز رمان دیگرم با عنوان «نمای دورِ زن از نگاه نقش اول مرد» را که سال‌ها در انتظار مجوز مانده بود، بگیرم و به زودی از سوی نشر چشمه منتشر می‌شود.

این نویسنده و منتقد ادبی در حال نگارش رمانی هفت جلدی به نام «بچه‌محل نقاش‌ها» برای نوجوانان است که هفت نقاش تاثیرگذار تاریخ هنر از جمله داوینچی و میکل‌آنژ و ونگوگ و فریدا را موضوع آثار طنز و فانتزی خود قرار داده است. سه جلد اول این مجموعه به‌زودی توسط نشر هوپا به نمایشگاه کتاب می‌رسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy