Tuesday, May 30, 2017

صفحه نخست » چرا شاعر «شعر الفبا» و زمنده دفاع مقدس در کاشان زندانی است؟ + فایل صوتی

Mohammad_Mahdavifar.jpgخبرگزاری هرانا - محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل که بعنوان شاعر «شعر الفبا» در رسانه ها شناخته میشود و پس از بازداشت در زندان کاشان به سر می برد، روز یکشنبه تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مهدوی فر فعال مدنی که پس از بازداشت در زندان کاشان به سر می برد روز گذشته در محل دادگاه انقلاب این شهر تفهیم اتهام شد.

اتهامات تفهیم شده به آقای محمد مهدوی فر عبارتند از: فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار نظام، توهین به ائمه، اقدام علیه امنیت ملی از طریق ارتباط با دول متخاصم، ارتباط با عناصر ضد انقلاب از طریق مسافرت به شهر های تهران، یزد، کرمان و سایر شهر ها.

اتهامات فوق در حالی طرح میشود که آقای مهدوی فر در رابطه با اتهاماتی مشابه در شهریور ماه سال گذشته به مدت ۴۵ روز بازداشت شده بود. پرونده ای که آقای مهدوی فر نهایتا با تودیع وثیقه تا زمان دادرسی بصورت موقت از آن آزاد شد و کماکان نیز در جریان است.

مشخص نیست بازداشت فعلی آقای مهدوی فر با فک قرار سابق و در ادامه دادرسی پرونده سابق صورت گرفته است یا با توجه به تفهیم اتهام دوباره پرونده جدیدی با اتهامات مشابه علیه این فعال مدنی مفتوح شده است.

محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶، با مراجعه ماموران دادستانی آران و بیدگل به اتهام "تبلیغ علیه نظام" در منزل شخصی خود دستگیر شد.

لازم به یادآوری است این فعال مدنی در سال ۹۳ پس از سرودن یک مثنوی ۳۲ بیتی به نام "الفبا" و خواندن آن در انجمن‌های ادبی شهر کاشان، توسط شعبه دو بازپرسی آران و بیدگل (به نیابت از شعبه هم عرض بازپرسی در کاشان) مورد بازجویی قرار گرفت.

مهدوی‌فر پیشتر مورخ دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵، نیز در منزل شخصی‌اش توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به سلولهای انفرادی زندان اصفهان، تحت مدیریت وزارت اطلاعات منتقل شده بود که پس از تحمل حدود ۴۵ روز بازداشت از زندان مرکزی اصفهان آزاد شد.

آقای مهدوی‌فر در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شد.

نهایتا، شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست حمیدرضا امانی حکم یک‌سال‌ونیم حبس وی را از طریق اصلاح اتهام از «نشر اکاذیب» به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ده ماه حبس تقلیل و با «رعایت بند ب از ماده ۳۳ قانون وصول» مجازات وی را به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy