Thursday, Jun 1, 2017

صفحه نخست » امامی کاشانی: ملت‌های مسلمان در برابر حکام سعودی قیام کنند

emami_ye_kashani.JPGخطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام(ره) اسلام را از حوزه‌های علمیه و کتاب‌ها و مجالس دینی خارج و در همه دنیا آن را مطرح کرد و به رسانه‌ها و میان مردم آورد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این‌که «شب قدر، شب توسل به وجود امام عصر(عج) است»، گفت: توجه ما به امام عصر (عج)در لیالی قدر و خواندن دعای ابوحمزه اهمیت فراوانی دارد و ما را متوجه آخرت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش رو بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام(ره) اسلام را به دنیا ارائه کرد، اسلامی که مرده بود و جز اسمی و رسمی از آن نبود. البته یک گوشه‌ای از رقیقه اسلام ارائه شد و تمام آن را امام زمان(عج) ارائه خواهد کرد.

وی افزود: امام(ره) اسلام را از حوزه‌های علمیه و کتاب‌ها و مجالس دینی خارج و در همه دنیا آن را مطرح کرد و به رسانه‌ها و میان مردم آورد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: موضوع انتخابات طوری برگزار شد که با حماسه‌ای که ملت عظیم ما آفرید، چشم دنیا را به صف‌های طولانی که برای رای ایجاد شده بود، خیره کرد و این جای تشکر و قدردانی دارد که مردم ما این قدر فهیم هستند و این‌گونه به دعوت رهبری برای حضور در انتخابات لبیک گفتند.

وی با بیان این‌که «دعوت به پرستش خدا، دعوت قرآن است»، گفت: راه زندگی از دیدگاه قرآن این است که ایمان به خدا داشته باشی و راه خدا را بروی اما دعوت قرآن را به درستی پاسخ ندادیم. قرار بود انسجام ملت‌ها حفظ شود ولی اسرائیلی‌ها جنایت می‌نند و البته همه یهودیان این‌گونه نیستند یا اگر آمریکا جنایت می‌کند همه ملت آمریکا که این‌گونه نیست پس باید طبق فرموده قرآن همه ملت‌ها باهم متحد شوند.

وی با اشاره به شرایط کشورهای مسلمان، اظهار داشت: ملت‌های مسلمان چه کار دارند به حاکم سعودی؟ حاکم سعودی می‌خواهد جنایت کند، و این ملت‌ها هستند که باید در برابر این حاکم قیام کنند.

امامی کاشانی ادامه داد: آخر این چه وضعیتی است که ترامپ به منطقه می‌آید و با حاکمان سعودی دیدار می‌کند و وقتی می‌خواهد به کشورش باز گردد می‌گوید ما بخشی از سرمایه‌های‌مان را به آمریکا بازگرداندیم در حالی که این سرمایه را از ملت عربستان دزدیده است و برای او نیست.

وی گفت: من به دولت سعودی نمی‌گویم که تکلیفش معلوم است من به ملت‌های مسلمان و سایر حاکمان منطقه می‌گویم که مگر قرآن نمی‌گوید که نباید کفار بر مسلمانان حاکم شوند؟ هرکس بخواهد با طناب ترامپ و صهیونیست‌ها به چاه برود از میان خواهد رفت و بی‌آبرو می‌شود.

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید بیدار باشد و جواب این حاکمان دروغین را بدهد، باید برخیزند و در برابر این کارهای حاکمان بایستند و جلوی این بی آبرویی را بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان اظهار کرد: در شرایط فعلی منطقه فقط باید یک ندا از کشور ما شنیده شود و آن ندای ولی فقیه است و بقیه باید پیروی کنند. امروز آنان کمیته تشکیل داده‌اند و ما را یک کشور دارای امنیت بالا معرفی کرده‌اند و می‌خواهند این امنیت را بشکنند البته که چهل سال است که این مزخرفات را می‌گویند اما ما نیز باید هوشیار باشیم و انسجام و اتحاد و وحدت و همبستگی ملی خودمان را حفظ کنیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy