Tuesday, Jun 6, 2017

صفحه نخست » شرکت ملی آلومینیم هند طرح خود در ایران را متوقف کرد

Mxbxb1h-small.jpgرادیو فردا - رئیس شرکت ملی آلومینیم هند روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت با هدف تمرکز روی افزایش ظرفیت تولید داخلی خود، تمامی طرح‌های خارجی از جمله یک پروژه در ایران را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت ملی آلومینیم هند (نالکو) سال گذشته با نهادهای مسئول توسعه معادن ایران قراردادی برای احداث یک کارخانه ذوب آلومینیم امضا کرده بود.

تاپار کامور چاند، رئیس این شرکت گفت: «پیشنهاد ایران به شرطی که بهای گاز جالب باشد مورد توجه ماست ولی تاکنون هیچ نشانه‌ای در این زمینه ندیده‌ایم».

سال گذشته دولت هند از نالکو خواست تا در طرح‌های خود برای توسعه فعالیت این شرکت در سطح جهان بازبینی کند و اولویت را افزایش تولید این محصول در داخل قرار دهد.

در عین حال این شرکت در حال بررسی احداث یک کارخانه ذوب آلومینیم با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن در سال و نیروگاه‌های وابسته به آن در خاورمیانه بود.

این شرکت که سومین تولیدکننده آلومینیوم در هند است، قرار است تولیدات داخلی خود را در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ حدود ۱۴ درصد افزایش دهد و انتظار می‌رود صادرات آن با حدود ۲۰ درصد افزایش، به ۱۲۰ هزار تن برسد.

تاپار کامور چاند گفت تأسیسات پالایش و ذوب آلومینیم این شرکت که با هزینه‌ای حدود ۸۵۰ میلیون دلار در ایالت شرقی اودیشا احداث شده، به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۱ به مرحله تولید خواهد رسید و به این ترتیب حجم تولید سالانه این شرکت حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و به مرز ۳.۱ میلیون تن می‌رسد.

او افزود: «نالکو با احداث یک پالایشگاه و مرکز ذوب با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال قصد دارد حجم تولید آلومینیوم خود را افزایش دهد، و جنبه‌های فنی و زیست محیطی احداث این تأسیسات حل و فصل شده است.»

به گفته او این شرکت در عین حال قصد دارد میزان فروش داخلی خود را افزایش دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy