Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » یک مقام ارشد امنیتی: عاملان حمله در تهران «ایرانی» بودند

Mzn252h-small.jpgرادیو فردا - معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران چهارشنبه شب ۱۷ خرداد به طور رسمی هویت عاملان حمله به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه خمینی را «ایرانی» معرفی کرد.

به گزارش رادیو فردا، رضا سیف‌اللهی در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون ایران گفت: «هویت این افراد از بعضی مناطق ایران است که به داعشی‌ها پیوسته بودند و در آن مناطقی که داعش اعلام خلافت کرده بود با آنها همکاری می‌کردند».

وی تصریح کرد: «با توجه به ضربات اخیر بر پیکر داعش و مسئله خاتمه خلافت که اینها اعلام کردند و خود را در معرض اضمحلال می‌دیدند، و نقش استراتژیک جمهوری اسلامی در این زمینه، چه به لحاظ خدمات مستشاری و چه نظامی و انتظامی، اینها در مراجعت به کشورهای خود و کشور ما از این نقش خائنانه برخوردار شدند و این اقدامات را انجام دادند».

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی به طور مشخص اشاره نکرد که این افراد متعلق به کدام منطقه ایران هستند، ولی برخی گزارش‌ها حاکی است که احتمالا مهاجمان روز چهارشنبه به مجلس و آرامگاه خمینی از گروه‌های سلفی در استان کردستان باشند.

هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

دو تیم از افراد مسلح روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه روح‌الله خمینی در تهران حمله کردند که طی این حملات جمعاً ۱۳ نفر کشته و حدود ۴۳ نفر نیز مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

در ویدئویی که «اعماق»، سایت گروه داعش، از صحنه حمله مهاجمان در داخل مجلس ایران منتشر کرده است، آنها به زبان عربی حرف می‌زنند که بر اساس برخی تحلیل‌ها، نحوه صحبت کردن آنها نشان می‌دهد این زبان را یاد گرفته‌اند.

گروه داعش روز هفتم فروردین‌ماه امسال با انتشار ویدئویی به زبان فارسی با عنوان «بلاد فارس؛ از دیروز تا امروز»، ایران را تهدید کرده بود.

در این ویدئوی ۳۶ دقیقه‌ای، مردی که صورت خود را پوشیده بود پیامی را خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، قرائت کرده و می‌گوید: «ای خامنه‌ای، ای فرد نفرین‌شده‌ای که کنترل به اصطلاح جمهوری اسلامی را در دست داری، مطمئن باش که خیلی زود خانه‌ات را بر سرت خراب خواهیم کرد».

پیشتر، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، گفته بود که نیروهای این وزارتخانه «در سال ۹۵ با ضربه به ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و در میان اماکن پرجمعیت را داشتند و در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با انهدام حدود ۴۵ تیم تروریستی، امان از تروریست‌ها بریدند و اجازه کوچکترین اقدام ضدامنیتی را به آنان ندادند و امکان عمل را از آنان سلب کردند».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy