Thursday, Jun 8, 2017

صفحه نخست » «دولت‌مخفی هکرها» ظهور کرده است! بابک‌ داد

Babak_Dad_Small_new.jpgتصوّرش هم وحشتناک است، اما انگار این کابوس دارد به واقعیت تبدیل می‌شود! خوب که گوش کنیم، صدای پای‌شان را می‌شنویم: "دولت هکرها" عملاً دارند جهان را تغییر می‌دهند و اداره‌اش​ می‌کنند!

کافی است به اتفاقات ماههای اخیر با دقت بیشتری نگاه کنیم:

اول: رفراندوم "برگزیت" در کمال ناباوری، به "خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا" منجر شد! در حالی‌که نظرسنجی‌ها چیز دیگری می‌گفتند.

آن رفراندوم، طبعأ توسط سیستم‌های قابل نفوذ رایانه‌ای انجام شد و بعدتر که پای احتمال هک به "انتخابات آمریکا" کشیده شد، عده‌ای گفتند شاید رفراندوم برگزیت هم با دخالت هکرها، بریتانیا را به سوی درب خروجی اروپا هدایت کرده باشد!

دوم: هنوز تحقیقات دامنه‌دار کنگره درباره‌ی احتمال دخالت هکرهای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تمام نشده و عده زیادی معتقدند حداقل "افشای ایمیل‌های محرمانه حزب دموکرات" که در اواخر مهلت تبلیغات انتخاباتی رخ داد و به سود ترامپ بود، توسط هکرهای روسی انجامم شده و در کاهش آراء خانم کلینتون نقش مهمی داشته است.

حالا​ پرسش این است که آیا حاکم کاخ سفید را هم "هکرها" تعیین کرده‌اند؟

سوم: مقصد بعدی هکرهای سازمان‌یافته، همانجایی بود که انتظارش می‌رفت: فرانسه!

در انتخابات ریاست جمهوری ماه پیش، با تمام پیش‌بینی‌های​ امنیتی که دولت فرانسه برای جلوگیری از خرابکاری هکرها انجام داد، در شب آخر تبلیغات، هکرها موفق شدند ایمیل‌های ستاد امانوئل ماکرون را هک و منتشر کنند.

اتفاقی که می‌توانست به پیروزی رقیب او، "نامزد راست افراطی" بیانجامد و "دومینوی پیروزی راست‌گرایی افراطی" را در اروپا آغاز کند. اما به خاطر عزم‌جزم فرانسوی‌ها برای ممانعت از ورود خانم لوپن به کاخ الیزه، آن اقدام هکرها عملاً بی‌نتیجه ماند.

چهارم: از هفته‌ی​ قبل، با هک‌شدن سایت رسمی دولت قطر، سخنان تندی از قول حاکم این کشور منتشر شد که بلافاصله توسط خود او و وزارت خارجه قطر تکذیب شد! آنها گفتند سایت رسمی ما هک شده بوده!

اما دیگر کار از کار گذشته و تا اینجا، "بحرانی بی‌سابقه" در منطقه و بین کشورهای عربی با قطر آغاز شده است. بحرانی که شاید به درگیری نظامی هم بیانجامد!

دولت قطر بارها اعلام کرد امیر قطر آن روز اصلاً سخنرانی نکرده تا چنان حرفهایی درباره "تمجید قدرت ایران یا حماس و برعلیه عربستان" گفته باشد!

اما خشم عربستان و قطع رابطه‌ی تمام کشورهای هم‌پیمانش با قطر، این "شبه جزیره" را در بن‌بست قرار داده است!

چنانچه دولت قطر مدعی شده اینجا هم هکرها در "بحران‌آفرینی" نقش داشته‌اند!

حساب توییتری CNN از قول «بازرسان آمریکایی» نوشته آنها "جای پای هکرهای روسیه را در هک سایت رسمی دولت قطر برای بحران‌آفرینی" دیده‌اند!

بر این موارد می‌توان نمونه‌های بیشتری افزود. از جمله "هک سیستم درمانی بریتانیا" یا باج‌خواهی هماهنگ هکرها که حدود دو هفته قبل، هزاران سایت در سراسر جهان را مختل نمود!

امروز پنجشنبه سرنوشت بریتانیا با انتخاب ۶۵۰ عضو پارلمان و نخست‌وزیر آن رقم می‌خورد.

انتخاباتی که ممکن است پیامدهایی مثل اعلام استقلال اسکاتلند و نظایر آن را در پی داشته باشد! بیم دخالت هکرها بر این انتخابات​ هم سایه انداخته است!

آیا دولت مخفی هکرها در حال اداره کردن و تغییر دادن جهان هستند؟


"دولت مخفی هکرها" ظاهراً تا اینجا یک "ترامپ" به آمریکایی‌ها داده و یک طلاق سیاسی (برگزیت) را به اروپایی‌ها و یک بحران بزرگ به اعراب تحمیل کرده‌ است! و این همه، نمی‌تواند نتیجه‌ی کار چند هکر ساده باشد.


به نظرم دنیا با واقعیت ظهور یک "دولت مجازی مخفی" مواجه شده که هکرها آن را اداره می‌کنند! با رویکردی که به نظر می‌رسد «جهان فعلی» را هم نمی‌پسندد!


اینکه این "دولت مجازی"، «ژن روسی» دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. آنچه تا حدی معلوم شده اینکه حالا دنیا با یک "حکومت ناپیدا و بی‌مکان" مواجه است که هر لحظه امکان دارد پرچمش را از درون یک رایانه، در هر نقطه‌ای​ از جهان که بخواهد، برافرازد!


دولت مخوفی که قادر است کلید برق سراسری یک کشور را قطع کند! پروازهای هواپیماها را مختل سازد! در سیستم‌های بانکی و هرجا که فکرش را بکنید، اختلال ایجاد کند... و یا حتی کلید شلیک یک "بمب اتمی" را بفشارد!

با وجود "دولت مخفی هکرها"، جهان جای ناامن‌تری شده و مناسبات فعلی آن، می‌تواند به سرعت تغییر کند. آنها قادرند دوستی‌ها را به سرعت به دشمنی تبدیل کنند و هر لحظه و هر جا که اراده کنند، یک «اتفاق شوکه‌کننده» بسازند!


در جهانی که یک قدرت‌مخفی و نفوذگر در ساختار آن پا گرفته، به تلخی باید اعتراف کرد که "فاجعه" متولد شده و "خود کابوس" ظهور کرده است!


بابک‌ داد

🔹تلگرام:
http://t.me/BabakDad
🔹 فیسبوک:
http://facebook.com/BabakDad.page

🔹تماس:
BabakDad2@gmail.com

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy