Wednesday, Jun 14, 2017

صفحه نخست » موافقت سنای آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان سعودی

Senate_USA.jpgسنای آمریکا در اقدامی، لایحه فراحزبی در انتقاد از فروش سلاح به عربستان سعودی و مخالفت برنامه فروش تسلیحات بیشتر به این پادشاهی را رد و با فروش سلاح به عربستان موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ روز گذشته (سه‌شنبه) طی یک رای گیری در سنای آمریکا با ۵۳ رای موافق راه برای نهایی شدن فروش مهمات هدایت شونده به عربستان سعودی هموار شد.

این مهمات در واقع بخشی از بسته فروش تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری ترامپ به ریاض بود که به گفته دولت آمریکا می‌تواند همزمان با بهبود ظرفیت‌های نظامی با این متحد خود در آمریکا ایجاد شغل کند.

اما مخالفان این توافق تحت رهبری سناتور رند پول، به شدت از نقش ریاض در جنگ یمن و وضعیت حقوق بشری این پادشاهی انتقاد می‌کند.

این مخالفان ابراز نگرانی می‌کنند که این تسلیحات ممکن است در درگیری علیه غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال رای گیری اخیر با اختلاف تقریبا ۲۰ رای توانست مانع تراشی مخالفان در مسیر این فروش تسلیحاتی را بی‌اثر کند.

پول در بخشی از اظهارات خود در انتقاد از تایید فروش این تسلیحات به عربستان ضمن ابراز شرمندگی تاکید کرد: عربستان سعودی متحد قابل اعتماد نیست. با این حال در آن سوی این نزاع سیاسی حامیان فروش این تسلیحات می‌گویند آمریکا نمی‌تواند نیاز متحدان خود به سلاح در خاورمیانه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و مقابله با ایران را نادیده بگیرد.

یک مسؤول در کنگره آمریکا اعلام کرد، دولت ترامپ به کنگره ابلاغ کرد که به زودی تحویل سلاح‌های با دقت بالا را به عربستان براساس توافق سال ۲۰۱۵ شروع می‌کند.

بن کاردین، بزرگترین عضو دموکرات در کمیته روابط خارجه مجلس سنا اظهار داشت: اخیرا دولت به کنگره آغاز تحویل سلاح فروخته شده به عربستان را براساس توافق سال ۲۰۱۵ ابلاغ کرده بود.

وی افزود: تصمیم ترامپ دلیلی دیگر برای مجلس سنا در مخالفت با قرارداد جدید است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy