Monday, Jun 19, 2017

صفحه نخست » هشدار روسیه به آمریکا پس از انهدام جنگنده ارتش سوریه

h885p01_small.jpgدویچه وله - بحران سوریه ابعاد حادتری یافته است. انهدام یک هواپیمای ارتش سوریه در نبرد بر سر تصرف رقه توسط آمریکا و متحدانش، واکنش تند روسیه را در پی داشت. روسیه اعلام کرده است که این اقدام بدون پیامد نخواهد ماند.

روسیه کانال تماس خود را با فرماندهان آمریکایی در ارتباط با پیشبرد سیاست هماهنگ در نبرد با داعش در سوریه قطع کرده است. کانال تماس بین دو کشور برای جلوگیری از بروز حوادث پیش‌بینی نشده برقرار شده بود.

وزارت دفاع روسیه در توضیح این اقدام گفته است که علت قطع تماس با آمریکا انهدام یک جنگنده‌ی ارتش سوریه بوده است. اقدامی که مسئولان ارتش آمریکا از طریق کانال تماس یادشده به اطلاع فرماندهان روسی نرسانده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین تهدید کرده است که نیروی هوایی آن کشور همه هواپیماهایی را که در منطقه عملیاتی نیروی هوایی روسیه در این کشور، در تردد باشند، هدف قرار خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که پرواز هر هواپیمایی در منطقه عملکرد نیروی هوایی روسیه در سوریه، از نظر این کشور تهدید امنیتی تلقی می‌شود و جنگنده‌های روسیه آن هواپیما را هدف قرار خواهند داد.

آمریکا هنوز در برابر قطع کانال تماس بین فرماندهان ارتش خود و مقامات روسی در سوریه موضعی نگرفته است.

علت حمله به جنگنده ارتش سوریه

آمریکا مدعی است که جنگنده منهدم‌شده‌ی ارتش سوریه، مواضع رزمندگان متحد آمریکا در رقه را بمباران کرده است. اما ارتش سوریه چنین موضوعی را تکذیب می‌کند. بنا بر ادعای ارتش سوریه، جنگنده‌ی مزبور مواضع نیروهای وابسته به "دولت اسلامی" (داعش) را هدف حملات خود قرار داده است.

روسیه از آمریکا و متحدانش خواسته است به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که هواپیماهای این کشور به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند. این در حالی است که آمریکا و متحدانش با ارادۀ خود در جنگ سوریه شرکت می‌کنند.

بر اساس اخبار رسیده، نیروهای نظامی تحت رهبری آمریکا شهر رقه را محاصره کرده و مناطقی از این شهر را از تصرف داعش خارج کرده‌اند. همزمان با پیروزی‌های موضعی نیروهای ائتلاف ضدداعش در شهر رقه، نیروهای ارتش سوریه نیز در استان رقه پیشروی داشته‌اند.

برخی از ناظران از آن بیم دارند که نیروهای ائتلاف ضدداعش در رقه در جریان نبرد، با نیروهای نظامی ارتش سوریه نیز درگیر شوند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy