Tuesday, Jun 20, 2017

صفحه نخست » امریکا یک پهپاد ایرانی را در جنوب سوریه سرنگون کرد

552555858q21_small.jpgدویچه وله - وزارت دفاع آمریکا از سرنگون کردن "یک پهپاد ساخت ایران" در سوریه خبر داد. وزارت دفاع آمریکا گفت، این پهپاد بعد از آن که به سوی نیروهای ائتلاف پرواز کرد و "مقاصد خصمانه‌ای" نشان داد هدف قرار گرفته شد.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، یک فروند هواپیمای جنگی آمریکا یک پهپاد ساخت ایران را در سوریه زیر آتش گرفت و سرنگون کرد.

ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا نیز اعلام کرد، این جسم پرنده مسلح را پس از آن هدف گرفت که "مقاصد خصمانه‌ای نشان داد و به سوی نیروهای ائتلاف ضد داعش پرواز کرد."

خبرگزاری فرانسه نیز با استناد به اظهارات یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشد گزارش داد: «این پهپاد در حال پرواز به سمت نیروهای ائتلاف بود تا مهمات خود را به سوی آن‌ها پرتاب کند.»

به گفته این خبرگزاری، این پهپاد از نوع "شاهد ۱۲۹" بود و در جنوب سوریه در نزدیکی مرز اردن توسط یک جنگنده "اف ـ ۱۵" نیروی هوایی آمریکا سرنگون شد.

این دومین مورد از این دست طی دو هفته اخیر است. در اوایل ژوئن یک جنگنده آمریکایی در جنوب سوریه یک پهپاد را زیر آتش گرفت. در آن زمان نیز ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا جزئیات این حادثه را اعلام نکرد.

در روزهای گذشته سرنگونی یک فروند جنگنده سوری توسط نیروی هوایی آمریکا در سوریه به تنش میان مسکو و واشنگتن دامن زده است. روسیه متحد سرسخت سوریه در جنگ داخلی این کشور است.

بعد از آن روسیه اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف را در غرب رود فرات هدف قرار خواهد داد.

در پی اعلام این خبر استرالیا عملیات هوایی خود در سوریه را به حال تعلیق درآورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy