Thursday, Jun 29, 2017

صفحه نخست » نخست وزیر عراق: دولت باطل داعش تمام شد

1v09r527C_small.jpgبی بی سی - حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، "پایان داعش" در عراق را اعلام کرد. آقای عبادی گفته است: "دولت باطل داعش تمام شد."

ساعاتی پیش ارتش عراق خبر داد که سربازان عراقی توانسته‌اند وارد محوطه مسجد نوری شوند که آخرین پایگاه عمده داعش در محله قدیمی موصل بوده است.

سرگرد یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق هم در خبری فوری در تلویزیون دولتی عراق گفت: "دولت خرافه آنها سقوط کرد." گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) خود را دولت خلافت معرفی می‌کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری‌ها در این بخش از موصل است. آقای عبادی امروز گفت که نیروهای عراقی تا کشتن و دستگیر کردن آخرین عضو داعش به جنگ ادامه خواهند داد.

داعش هفته گذشته ساختمان مسجد نوری را منفجر کرد. مسجد نوری از این جهت برای داعش اهمیت نمادین داشت که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه، در آن سخنرانی و اعلام خلافت کرد.

در حالی که نیروهای عراقی برای گرفتن کنترل آخرین مناطق موصل از داعش می‌جنگیدند این نگرانی وجود داشت که ده‌ها هزار غیرنظامی گیر افتاده در این مناطق در درگیری‌های دو طرف قربانی شوند.

نبرد موصل تاکنون حدود هشت ماه طول کشیده است و مقام‌های عراقی انتظار دارند که در روزهای آینده بر آخرین نیروهای داعش هم که هنوز در محله قدیمی موصل حضور دارند، چیره شوند.

اگرچه داعش هنوز در مناطقی از عراق حضور دارد، تسلط کامل نیروهای عراقی بر موصل به این معنا خواهد بود که داعش دیگر در عراق قلمروی ندارد.

رقه، پایگاه اصلی داعش در سوریه نیز در هفته‌های اخیر به محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی با محوریت کردها و حمایت آمریکا، در آمده و داعش کنترل بخش‌هایی از رقه را از دست داده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy