Tuesday, Jul 4, 2017

صفحه نخست » جلسه شورای شهر تهران به تنش کشیده شد + ویدئو

159159zew12_small.jpgبی بی سی - اختلاف نظر رحمت‌الله حافظی، نماینده شورای شهر تهران، با مقام‌های شهرداری این شهر، جلسه شورا را به تنش کشید.

آقای حافظی سوال‌هایی را در زمینه پیشرفت کار در خط ۷ متروی تهران مطرح کرد و گفت که شهرداری باید امنیت مردم را تأمین کند.

اما مقام‌های شهرداری که در جلسه حاضر بودند گفته‌های آقای حافظی را رد کردند و گفتند که او به گزارشی استناد می‌کند که مورد تایید شهرداری و شرکت متروی تهران نیست.

در هفته‌های گذشته چند ایستگاه خط ۷ متروی تهران با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار، افتتاح شد. خط ۷ مترو بنا است که از ورزشگاه تختی، در جنوب شرقی تهران، تا سعادت آباد، در شمال غربی این شهر، کشیده شود.

آقای حافظی در جلسه امروز شورای شهر گفت که گزارشی با عنوان "نگاهی جامع بر عملکرد خط هفت مترو تهران" حاکی از آن است که "فاز دو خط ۷ متروی تهران که حدود ۵ کیلومتر است... طبق برنامه باید در موضوع پیشرفت تجهیزات ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشند، اما پیشرفت واقعی آن ۷ درصد است، همچنین از منظر مهندسی و تامین، طبق برنامه باید ۷۳ درصد پیشرفت داشته باشد، اما پیشرفت واقعی ۹ درصد است."

رحمت‌الله حافظی گفت که این گزارش با نشان شهرداری، شرکت مترو، بانک شهر، قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت‌های سپاسد و فراب منتشر شده است.

آقای حافظی هشدار داد: "اگر شهرداری برای اتمام ۱۰۰ درصدی پروژه و تامین مسایل امنیتی پول ندارد، خط افتتاح نکند و مردم را به تونل نفرستد با چنین ظرفیت و فضایی این خط به بهره برداری رسیده است. آقایان امنیت این خط را تضمین کنند تا شهروندان با اطمینان خاطر از این خطوط استفاده کنند."

اما در مقابل، مقام‌های شهرداری و مترو، از جمله ناصر امانی، معاون شهردار و هابیل درویشی، مدیرعامل مترو، گفتند گزارشی که آقای حافظی به آن استناد می‌کند مورد تایید آنها نیست.

بحث بر سر اصالت گزارش بود که جلسه را به تنش کشید.

آقای حافظی مقام‌های شهرداری و مترو را به "دروغ‌گویی" متهم کرد و گفت می‌توان با تعیین کارشناس مستقل گزارشی از میزان پیشرفت واقعی کار در خط ۷ مترو تهیه کرد.

اعضای شورای شهر جدید تهران که در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت انتخاب شدند هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند و فعلا شورای قبلی به کار خود ادامه می‌دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy