Friday, Jul 7, 2017

صفحه نخست » "به جهنم خوش آمدید"؛ درگیری پلیس و افراطی‌های چپ در هامبورگ

hamburg.JPGشامگاه پنج‌شنبه (۶ ژوئن/ ۱۵ تیر) زد و خورد شدیدی میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان چپ افراطی در شهر هامبورگ رخ داد. دست‌کم ۷۵ مأمور پلیس زخمی شدند. تظاهرکنندگان خشونت‌طلب با آتش زدن خودروها خیابان‌ها را مسدود کردند.

یک روز قبل از آغاز نشست کشورهای گروه جی ۲۰ (G-20) یا گروه بیست اقتصاد بزرگ جهان سران این کشورها به تدریج به هامبورگ شهر بندری شمال آلمان وارد شدند. تردد وسایل نقلیه در شهر با کندی صورت می‌گیرد.

مخالفان نشست گروه بیست نیز به هامبورگ آمده‌اند و برنامه‌های اعتراضی خود را تدارک می‌بینند. چپ‌گرایان افراطی تظاهراتی را تدارک دیده‌اند که از بعدازظهر روز پنجشنبه در بازار ماهی‌فروشان هامبورگ آغاز شده است.
این تظاهرکنندگان قرار است با شعار "به جهنم خوش آمدید" علیه نشست گروه بیست تظاهرات کنند. پلیس آلمان اعلام کرده که تا ساعت ۴ بعدازظهر روز پنجشنبه حدود ۱۳۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

گفته می‌شود که حدود ۱۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت می‌کنند. پلیس آلمان حدس می‌زند که حدود ۸ هزار تظاهرکننده‌ی خشونت‌طلب به شهر هامبورگ وارد شده‌اند. صبح روز پنجشنبه قطاری از جنوب آلمان ۷۰۰ تظاهرکننده را به این شهر رساند.
عده زیادی از ماموران پلیس برای حفاظت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در نظر گرفته شده‌اند. ترامپ به همراه همسرش ملانیا با هواپیمای شخصی بعدازظهر پنجشنبه به هامبورگ وارد شد. اولاف شولتز، شهردار هامبورگ به استقبال آنها رفته بود.
ترامپ پیش از ورود به هامبورگ در سخنرانی خود در ورشو روسیه را به پیروی از سیاست‌های "بی‌ثبات‌کننده" متهم کرد. به همین دلیل ناظران سیاسی دیدار ترامپ با پوتین را در چارچوب این نشست بسیار حساس ارزیابی می‌کنند. ترامپ همچنین کره شمالی را تهدید و از ایران و سوریه نیز انتقاد کرد.
ترامپ و همسرش پس از فرود هواپیما با بالگرد راهی منطقه سکونت خود شدند. این نخستین سفر رئیس جمهوری آمریکا به آلمان است. رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ورود به هامبورگ در دیداری یکساعته با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت‌وگو کرد.
آنگلا مرکل پیش از این دیدار در هامبورگ در برابر روزنامه‌نگاران گفت که مذاکرات درباره‌ی توافقنامه اقلیمی هنوز به پایان نرسیده است.

شرکت‌کنندگان دیگر این نشست مانند شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین یا جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، با خودرو به محل اقامت خود رفتند.

بیشتر خیابان‌های هامبورگ در نزدیکی محل نشست یا بسته‌اند و یا تردد خودروها در آنها به کندی انجام می‌شود. تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه (۱۵ تیر / ۶ ژوئیه) آرامش در شهر برقرار بود. اما معلوم نیست که غروب پنجشنبه یا در روزهای آینده چه برخوردهایی در شهر رخ خواهد داد.
بسیاری از افراد علاقه‌مند کنار خیابان‌ها تجمع کرده‌اند تا شاید از مقامات بلندپایه کشورهای مختلف عکس بگیرند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy