Wednesday, Jul 12, 2017

صفحه نخست » دیپورت پژوهشگر ایرانی و خانواده‌اش از فرودگاه بوستون در آمریکا

071217_top.jpgرادیو فردا - گزارش ها حاکی است که ماموران اداره مرزبانی و گمرک در فرودگاه لوگان بوستون به یک «پزشک ایرانی که در مورد سرطان کودکان تحقیق می کند»، اجازه ورود به آمریکا را ندادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، استفانی مالین، یک سخنگوی مرزبانی و گمرک آمریکا گفته است، محسن دهنوی، به همراه همسر و سه فرزندش ساعت ۹ شب سه شنبه دیپورت شدند.

این سخنگو تصریح کرده است که دلیل جلوگیری از ورود محسن دهنوی به آمریکا ارتباطی به فرمان اجرایی رییس جمهوری آمریکا نداشته است، بلکه پس از بررسی مدارک وی در فرودگاه این تصمیم اتخاذ شده است.

این در حالی است بیمارستان کودکان بوستون نیز روز سه شنبه اعلام کرد که مشکل دکتر محسن دهنوی، همسر و سه فرزندش ارتباطی به فرمان اجرایی دونالد ترامپ ندارد.

طبق این گزارش، محسن دهنوی دارای روادید معتبر «جی وان» ورود به آمریکا بود.

راب گراهام، سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده بود که مساله دکتر دهنوی حل شده و آنها بتوانند وارد امریکا بشوند.

سوزان چرچ، یک وکیل امور مهاجرتی نیز به رویترز گفت: بر اساس آنچه که ما می دانیم جلوگیری از ورود محسن دهنوی با فرمان اجرایی ارتباطی ندارد.

در همین زمینه برادر محسن دهنوی در خصوص مشکلات پیش آمده برای برادرش به خبرگزاری فارس گفته است: «ایشان برای تحقیق روی سرطان کودکان که تخصصشان است و همچنین ادامه تحصیل در مقطع پست دکترا در دانشگاه هاروارد، به بیمارستان کودکان بوستون که زیر مجموعه دانشگاه هاروارد است، رفتند.»

وی اضافه کرده است: «در فرودگاه به علت عدم تطابق مدارک تحصیلی با مدارک ارائه شده که ناشی از اشتباه بود، جلوی ورود ایشان گرفته شد. در حال حاضر از سوی دانشگاه هم نماینده‌ای برای بررسی این مشکل و حل آن به فرودگاه رفته است.»

آسوشیتدپرس می گوید، محسن دهنوی و خانواده روز دوشنبه وارد فرودگاه لوگان بوستون شده بودند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy