Wednesday, Jul 12, 2017

صفحه نخست » «مشروطه‌ ایرانی» نوشته ماشاالله آجودانی به چاپ دهم رسید

Mashrouteh_Irani_Ajoudani.jpgکتاب «مشروطه‌ ایرانی» اثر دکتر ماشاء‌الله آجودانی از سوی نشر اختران به چاپ دهم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مشروطه‌ ایرانی» به قلم دکتر ماشاءالله آجودانی به چاپ دهم رسید. این کتاب پیرامون نهضت مشروطیت و ریشه‌های فکری، سیاسی و نقش شخصیت‌های مختلف در خلق این نهضت است.

«مشروطه‌ ایرانی» مشتمل بر دو فصل کلی تحت عناوین «قدرت و حکومت» و «از دفتر روشنفکری» است.

در فصل نخست، مولف به بررسی «ساختار دو قدرت مسلط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران در دوره قاجار، یعنی ساختار «قدرت سیاسی دین و روحانیون، و سلطنت و عوامل آن» پرداخته است.

آجودانی در فصل دوم کتاب با عنوان «از دفتر روشنفکری»، به بیان و تشریح «سرنوشت پرتناقص روشنفکران مشروطه‌خواه» و سرنوشت «آزادی» در ایران پرداخته و پیرامون شخصیت‌هایی چون میرزاحسین‌خان مشیرالدوله، میرزایوسف‌خان مستشارالدوله، سیدحسن رشدیه، میرزاعلی‌خان امین‌الدوله، میرزاملکم‌خان ناظم الدوله، میرزاآقاخان نوری و همچنین میرزا فتحعلی آخوندزاده مطالبی را عرضه کرده است.

در بخش‌های پایانی این فصل تحت عناوین «در جست‌وجوی اصلیت مشروطه» و «بحران تجدد» می‌توان زبده نظرات نویسنده را پیرامون نهضت مشروطه و ماهیت جامعه سیاسی و فرهنگی ایران مطالعه کرد.

چاپ دهم کتاب «مشروطه‌ ایرانی» تالیف ماشاء‌الله آجودانی در ۵۶۲ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و به قیمت ۳۵ هزار تومان از سوی نشر اختران روانه بازار کتاب شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy