Tuesday, Jul 18, 2017

صفحه نخست » تحریم‌های تازه آمریکا علیه سپاه پاسداران

071817A_top.jpgصدای آمریکا - یک روز بعد از دومین گزارش دولت ترامپ درباره میزان پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای در دومین سالگرد این توافق، آمریکا تحریم جدیدی علیه برنامه موشکی ایران اعلام کرد.

اسوشیتدپرس گزارش داد ایالات متحده آمریکا، ۱۸ فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران را در لیست تحریم های جدید قرار داد.

براساس بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا صادر کرد، در این فهرست جدید نام ۱۶ نفر آمده و دو سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه و مرکز تحقیقات باقرالعلوم تحت تحریم قرار گرفته اند.

تحریم های جدید در حالی است که دوشنبه شب ۲۶ تیرماه، رکس تیلرسون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در دومین گزارش به کنگره آمریکا تایید کرد جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش به توافق هسته ای دو سال پیش پایبند بوده است. وی همزمان، اعلام کرد ایالات متحده برای اجرای دقیق این توافق به ایران فشار خواهد آورد و به خاطر بی ثبات سازی خاورمیانه، ایران با تحریم های جدیدی روبرو خواهد شد.

براساس قانون در ایالات متحده، وزارت خارجه آمریکا موظف است هر ۹۰ روز یکبار، کنگره را در جریان اجرای صحیح برجام از سوی ایران بگذارد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا تاکید شد در تحریم های جدید هفت سازمان و ۵ فرد به دلیل حمایت از نیروهای سپاه و نظامی ایران مورد تحریم قرار گرفته اند. در بیانیه وزارت خزانه داری آمده، افراد و نهادهای تحریم شده با ساخت پهپاد، تولید و نگهداری قایق های تندرو و تامین قطعات الکترونیکی حامی نیروهای نظامی و سپاه پاسداران ایران هستند.

اعتراض پیاپی آمریکا به برنامه موشکی ایران

تحریم های جدید در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت پرزیدنت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر «بد» بودن توافق هسته ای، خواستار فشار بر ایران شده بود. از جمله اعتراض مقام های آمریکایی به برنامه موشکی ایران است. براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که بعد از توافق هسته ای تصویب شد، ایران از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است. با این حال جمهوری اسلامی آزمایشاتی انجام داده و می گوید این آزمایش ها جنبه دفاعی دارد.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا سه ماه پیش و بعد از پیروزی حسن روحانی از ایران خواسته بود برنامه موشکی مشکوک خود را متوقف کند.

پیش از این سنای آمریکا در مصوبه ای تحریم ایران را برای برنامه موشکی، بی ثبات سازی در منطقه خاورمیانه با حمایت از گروه های تروریستی و نقض حقوق بشر به تصویب رسانده است.

این درحالی است که مقام های دولت ایران همچنان با افزایش بودجه، بر برنامه موشکی خود ادامه می دهند.

در مقابل، برخی سناتور های آمریکایی از جمله تد کروز با اشاره به رفتارهای ایران، جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا است.

پیشتر مقام های اسرائیل نیز از اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه خاورمیانه انتقاد کرده بودند و بنیامین نتانیاهو به صراحت گفته بود: اسرائیل از اوضاع در غزه و کارخانه موشک سازی ایران در لبنان نگران است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy