Wednesday, Jul 26, 2017

صفحه نخست » فرانسه مصوبه جدید کنگره آمریکا علیه ایران و روسیه را غیر قانونی خواند

4lop4777py0f_small.jpgبی بی سی - وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه (۴ مرداد/ ۲۶ ژوئیه) منتشر کرده، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی را به دلیل پوشش فرامرزی، مغایر قوانین بین‌المللی خوانده است.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز با ۴۱۹ رأی موافق در برابر سه رأی مخالف لایحه تحریم سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه گفته است که فرانسه و اتحادیه اروپا باید قوانین خود را برای پاسخگویی به این تحریم‌ها سازگار کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: "به دلیل تاثیرات احتمالی این تحریم‌ها بر شهروندان و شرکت‌های اروپایی، مذاکراتی در سطح اتحادیه اروپا ضروری است."

این در حالی است که اتحادیه اروپا مشخصا درباره عواقب احتمالی اقدام آمریکا درباره روسیه تضمین خواسته است.

ژان کلود یونکر، رئیس این اتحادیه گفته است که اگر تضمین‌های لازم درباره تاثیر احتمالی تحریم‌های جدید بر روی منافع اروپا داده نشود، این اتحادیه ظرف "چند روز" پاسخ مناسبی به این اقدام خواهد داد.

آقای یونکر البته به جزئیات اقدامات احتمالی اشاره نکرده است.

تصویب طرح تشدید تحریم ایران در مجلس نمایندگان آمریکا با واکنش مقام‌های ایرانی همراه بوده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور امروز در جلسه هیئت دولت گفته است که کشورش به حرکت جدید کنگره آمریکا پاسخ لازم را خواهد داد.

آقای روحانی همچنین گفته: "مردم ما با این خصومت‌ها آشنا هستند، به آن عادت دارند و راه مقابله با این سیاست‌ها را به خوبی می دانند."

مصوبه جدید کنگره آمریکا تحت عنوان "قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات ساز ایران" در مرحله اول به سنای آمریکا ارائه شد و درجریان رسیدگی به آن، این مجلس بخش دیگری شامل تحریم روسیه به دلیل سیاست آن کشور در مورد اوکراین و اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آن افزود.

این طرح بعدا به مجلس نمایندگان فرستاده شد و اعضای این مجلس نیز بخش دیگری حاوی تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را به عنوان اصلاحیه به آن ملحق و سپس آن را تصویب کردند. این مصوبه پس از تصویب مجدد در سنای آمریکا و امضای رئیس جمهوری جنبه قانونی پیدا می‌کند.

پیشتر، بعضی مقام‌های دولتی نسبت به تاثیر بخش مربوط به تحریم روسیه بر روابط ایالات متحده و آن کشور و همچنین تضاد احتمالی با سیاست مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به سیاست روسیه در قبال اوکراین ابراز نگرانی کرده بودند.

مصوبه جدید اختیاراتی را برای رئیس جمهوری در جهت اعمال یا لغو تحریم‌ها پیش‌بینی کرده است.

قسمت مربوط به ایران در این طرح شامل تشدید تحریم برنامه موشکی بالستیکی، تحریم‌ها علیه کل سپاه پاسداران (و نه صرفا نیروی قدس سپاه) و تحریم‌های جدید علیه نقض حقوق بشر در ایران است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy