Wednesday, Jul 26, 2017

صفحه نخست » انتشار تصاویر آزاده نامداری؛ افشای ریاکاری یا نقض حریم خصوصی؟ + ویدئو

4lop45522277py0f_small.jpgبی بی سی - انتشار تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری، مجری تلویزیون ایران و شبکه اینترنتی آپارات واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های مجازی به همراه داشته است.

از خانم نامداری که در برنامه‌های تلویزیونی با چادر ظاهر می‌شود، فیلم و عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که او را بدون پوشش سر در یک مکان عمومی (پارک) در شهری در سوئیس نشان می‌دهد.

آزاده نامداری دیروز در یک پیام ویدیویی به انتشار این تصاویر واکنش نشان داد و گفت در مکانی سرسبز بوده که "محارم" او حضور داشتند.

او همچنین گفته بود نمی‌داند فردی که این تصاویر را از وی گرفته با چه قصد و نیتی این کار را انجام داده است.

خانم نامداری در تازه‌ترین واکنش خود، امروز سه‌شنبه ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشته است: "من یک مادر هستم؛ از مردم عزیز التماس دعا و کمی تفکر و رفعت دارم."

_97073908__97073714_vee.jpg"ریاکاری؟"

در شبکه‌های اجتماعی عده‌ای آزاده نامداری را به "ریاکاری" متهم و از انتشار این عکس‌ها حمایت کرده‌اند. این اتهام به این دلیل مطرح شده که خانم نامداری در برنامه‌های تلویزیونی و در مصاحبه‌های خود همواره به عنوان چهره‌ای شناخته می‌شد که فعالانه از "حجاب کامل" بخصوص "چادر مشکی" دفاع و برای آن تبلیغ می‌کرد.

کاربری به نام بهارنارنج در توئیتر گفته است: "موافق انتشارم. بخاطر رو کردن دست آدمهایی که بخاطر منفعت خودشان رعایت کردن حجاب اجباری را چماق میکردند و بر سر مردم فرود می آوردند ولی خودشان معتقد نیستند".

شهاب هم در تلگرام گفته است: "چه خوب که با فاش شدن چهره ریاکار اینگونه انسانها به پوچی اعتقاداتشان پی میبریم".

اما در مقابل کاربر دیگری به نام سعید هم نوشته است: "هرکس اختیار زندگی خودش را دارد".

حریم خصوصی یا نفع عمومی؟

گروهی دیگر انتشار این تصاویر را "نقض حریم خصوصی" خوانده‌اند و انتشار عمومی آن را "غیر قانونی" یا "غیراخلاقی" دانسته‌اند.

در مقابل برخی نیز موضوع غیر قانونی بودن انتشار این تصاویر را به دلیل حضور خانم نامداری در یک مکان عمومی نابجا دانسته‌اند.

اما بحث درباره اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن انتشار تصاویر داغ‌تر از گفت‌وگوهای دیگر بود.

مدافعان "اخلاقی بودن" انتشار عمومی این تصاویر می‌گویند که آزاده نامداری یک چهره عمومی است که در بسیاری از موارد به صورت خودخواسته و فعال از "حجاب کامل" دفاع کرده، بنابراین نه تنها انتشار تصاویر او غیر اخلاقی نیست بلکه حتی برای روشنگری افکار عمومی "لازم است".

صبا در توییتر نوشته است: ایشون عملی خلاف گفته‌هاش انجام داده، ما باید نگران اخلاق باشیم؟ از داخل خونه ازش عکس نگرفتن! نمیشه هم بخوای محبوب باشی، هم تو لشکر جمهوری اسلامی.

اما مخالفان این نظر می‌گویند با وجود عمومی بودن محل، این تصاویر همچنان بخشی از زندگی خصوصی خانم نامداری است و حتی ممکن است تبعاتی برای او داشته باشد که "عادلانه نباشد".

مونا لیزا در توییتر نوشته است: "حتما تبعاتی برای او به دنبال داره و تنبیه میشه. کاش اینطور نبود و هر کسی به خاطر چنین مسائلی کنار زده نمی‌شد".

کاربر دیگری به نام ماهوش هم گفته است: "مسخره‌ترین کار رو اون شخصی انجام داده که اومده عکس گرفته از آزاده نامداری تو اون شرایط".

آزاده نامداری ۳۳ سال دارد و با اجرا در برنامه "تازه‌ها" در سیمای خانواده به شهرت رسید و پس از آن برنامه‌های مختلفی را در تلویزیون دولتی ایران اجرا کرد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۴ گفت: "برخاسته از یک خانواده سنتی است و تا هفت نسل قبل از او همه در خانواده شان چادر بر سر می‌کرده‌اند."

خانم نامداری در سال ۹۵ پس از سه سال دوری، با برنامه "آبان" در شبکه اینترنتی آپارات به مجری‌گری بازگشت.

او چهار سال پیش با فرزاد حسنی، مجری و بازیگر تلویزیون ایران ازدواج کرد اما یک سال بعد از او جدا شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy