Saturday, Jul 29, 2017

صفحه نخست » واکنش علیرضا میبدی به انتشار یک نظر سنجی از ایرانیان در آمریکا

علیرضا میبدی خواهان نظر سنجی مستقل در بین ایرانیان آمریکا شد

خبرگزاری ایرانشهر - در پاسخ به انتشار نتایج یک نظر سنجی که از سوی گروهی به نام PAAIA(اتحادیه روابط عمومی های ایرانیان آمریکا) منتشر شد و طی آن اطلاعات ظاهرا نادرستی در قالب این نظر سنجی منتشر شده است، علیرضا میبدی برنامه ساز سرشناس شبکه تلویزیونی پارس خواستار برپایی یک نظر سنجی علمی، مستقل و شفاف شد تا آرای حقیقی جامعه ایرانیان آمریکا مشخص گردد.

در نظر سنجی گروه پایا که وب گاه خبری مردم ریپورت فایل پی دی اف آنرا افشا کرده است، گفته شده که 82 درصد از ایرانیان ساکن آمریکا از افزایش تبعیض علیه خود در آمریکا نگران هستند. این نظرسنجی همچنین می گوید تنها 57 درصد شهروندان ایرانی تبار ساکن ایالات متحده به دمکراسی برای ایران اعتقاد دارند و 55 درصد آنان از حسن روحانی حمایت می کنند. این نظر سنجی همچنین میزان محبوبیت علی خامنه ای را در بین آمریکاییان ایرانی تبار 6 نفر از 100 نفر اعلام میکند.

خبر برپایی این نظر سنجی ابتدا از وب سایت بخش فارسی بی بی بی منتشر شد و سپس در کمتر سی دقیقه از خروجی این رسانه فارسی زبان مستقر در انگلستان به دلایل نا معلوم حذف گردید.

علیرضا میبدی که در برنامه مفصلی از تلویزیون پارس به تشریح این آمار و دلایل تشکیک به صحت این اعداد پرداخته بود، ابتدا در ذیل آنکه اصولا نام «اتحادیه روابط عمومی های ایرانیان آمریکا» نشان می دهد باید روابط عمومی هایی باشند که این گروه محل اتحاد آنها باشد، در حالی که چنین ادعایی نادرست است، موضوعیت برپاکننده این نظرسنجی را زیر سوال جدی قرار داد و سپس اهمیت انتشار چنین آمارهای مغرضانه ای را سو استفاده از اعتبار و هزینه کرد نام جامعه ایرانیان آمریکا برای کسب منافع خاص عنوان داشت و گفت: «اهمیت موضوع اینجاست که این آمارها را روی میز وزیر خارجه آمریکا خواهند گذاشت و با اسم و اعتبار ایرانیان آمریکا به آنها اطلاعات نادرست می دهند تا بر تصمیمات شان در قبال ایران تاثیر بگذارند.»

آقای میبیدی که سابقه بیش از سی و پنج سال حضور مستمر در رادیو و تلویزیون های سیاسی فارسی زبان را دارد، با طرح پیشنهاد برپایی یک نظر سنجی مستقل، علمی و شفاف خواستار آن شد که ایرانیان مقیم آمریکا اجازه ندهند نام و اعتبارشان در این کشور صرف اهداف سیاسی حکومت ایران شده و از آنان، جامعه ای ناسپاس که در دموکراسی زندگی می کنند ولی نزدیک به نیمی از آنها به دموکراسی اعتقادی ندارد، جلوه داده شود.

هنوز جزییات بیشتری از طرح نظر سنجی آقای میبدی منتشر نشده است اما به محض اطلاع، اخبار تکمیلی از این طرح به استحضار خوانندگان خبرگزاری ایرانشهر خواهد رسید.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy