Sunday, Jul 30, 2017

صفحه نخست » گفته های مدیر مسوول معماری نیوز پس از دادگاه

88677QQ.jpgیاشار سلطانی مدیر مسوول معماری نیوز، محتوای دادگاه امروز خود را محرمانه خواند و در پاسخ به پرسشی درباره‌ی تاثیر بررسی اتهاماتش در ادامه‌ی راه خود گفت: هیچ قانونی نمی‌تواند مانع ادامه‌ی مسیر عدالتخواهی ما شود و مصمم‌تر از گذشته به این روند ادامه می‌دهیم.

«یاشار سلطانی» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی جلسه دادگاه روز یکشنبه هشتم مرداد، گفت: دادگاه امروز خوب بود، اما به دلیل غیرعلنی بودن، آقای قاضی، گفتند که شما نمی‌توانید محتوای دادگاه را منتشر کنید؛ و بنابر این جزییات دادگاه را نمی‌توانم بگویم.

وی درباره‌ی دادگاه گفت: قاضی دادگاه آقای صلواتی بود و برخوردشان مناسب بود.

این روزنامه‌نگار فعال درباره‌ی ادامه‌ی این روند، تصریح کرد: به طور قطع ادامه خواهیم داد؛ هدف ما عدالتخواهی، مبارزه با فساد و امر به معروف و نهی از منکر است و هیچ قانونی نمی‎تواند مانع ما بشود و بگوید که عدالتخواهی نکنید.

وی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی فرمان ۸ ماده‌ای رهبری است و به همین علت محکم‌تر از قبل همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

سلطانی خاطرنشان کرد: ادامه‌ی روند رسیدگی به پرونده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه دارد.

منتخب شورا: ادعاهای یاشار سلطانی خلاف واقع نبوده است

منتخب شورای پنجم با اشاره به برگزاری برخی جلسات علنی شورای چهارم بدون حضور خبرنگاران، تأکید کرد: این اتفاق در واقع بازی با کلمات است، چون جلسه علنی بدون حضور خبرنگار عملا یعنی غیرعلنی و برای شورای پنجم معتقدم جلسات غیرعلنی تنها در موارد خاص که شاید در طول سال کمتر از تعداد انگشتان یک دست باشد برگزار شود.

«حجت نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در این باره گفت: اصولا باب نیست در جلسات غیرعلنی مصوبه‌ای تصویب شود، اما بخش زیادی از مصوبات شورای چهارم در جلسات غیرعلنی تصویب شده است. درباره‌ی شهردار منتخب نیز معتقدم باید با رسانه‌ها شفاف باشد و طوری عمل کند که همه‌ی رسانه‌ها بتوانند بطور کامل اعمال ایشان را رصد کنند.

او افزود: وقتی چنین فضایی به وجود بیاید، تخلفی انجام نمی‌شود و این، گام مثبت و اتفاق بزرگی است که متأسفانه این سطح از شفاف‌سازی در عملکرد مدیران فعلی شهری تهران دیده نمی‌شود.

حجت نظری همچنین درباره‌ی فعالیت‌های یاشار سلطانی نیز عنوان کرد: ادعاهای آقای سلطانی خلاف واقع نبوده و مستحق مجازات نیست. معتقدم جایی که فساد وجود دارد رسانه‌ها و مسوولان باید پیگیر باشند و با آگاهی بخشی به جامعه، از وقوع هرگونه فسا جلوگیری کنند.

این منتخب شورای پنجم افزود: دادستان تهران نیز درباره‌ی پرونده موسوم به املاک نجومی اعلام کرد که در این رابطه حدود ۳۷ قراردادها فسخ شده و حدود پنج میلیارد تومان تا این لحظه بازگردانده شد.

او تأکید کرد: هرکجا که شفافیت‌های لازم در اعلام مزایده‌ها و مناقضه‌ها و قراردادها نباشد، به طور طبیعی شائبه‌ی فساد ایجاد می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند چشم بینای جامعه در مبارزه با فساد باشند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy