Monday, Jul 31, 2017

صفحه نخست » اشاره نیروی انتظامی به تروریستی بودن تیراندازی ماه گذشته در مهرآباد

073117_top.jpgرادیو فردا - نیروی انتظامی ایران روز دوشنبه نهم مرداد از وقوع یک «حادثه تروریستی در محدوده فرودگاه» خبر داد اما به زمان آن اشاره نکرد.

به گزارش خبرگزاری های مهر و میزان، مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی در بیانیه ای در مورد مجروح شدن بینی یک مامور پلیس راهور در فرودگاه مهرآباد به دست یک نماینده مجلس در روز دوشنبه به وقوع «حادثه تروریستی» اشاره کرد.

این دو خبرگزاری ساعاتی بعد،‌ متن گزارش های خود را تغییر دادند. در نسخه اصلاح شده، اشاره ای به «حادثه تروریستی» نشده و این بخش، از متن حذف شده است.

این نخستین‌بار است که به حادثه «تروریستی» در فرودگاهی در ایران اشاره می‌شود. حدود یک ماه پیش از آنکه مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی در بیانیه خود به وقوع «حادثه تروریستی» اشاره کند،‌ مقام های دولتی و نظامی ایران گفته بودند که مانور «مقابله با اقدامات تروریستی» در سالن ۴ فرودگاه مهرآباد در روز سوم تیر برگزار شده است.

در این ارتباط،‌ محسن همدانی، معاون امنیتی استانداری تهران، گفته بود که صدای شلیک گلوله نیز مربوط به همین «مانور» بوده و «جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد».

این در حالیست که خبرگزاری ایلنا نوشته بود: تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از سوی مسافران و افراد حاضر در فرودگاه نشان از آن دارد که مسافران و حتی کارکنان فرودگاه اطلاعی از انجام این «مانور و عملیات ضد تروریستی» نداشتند و فضای رعب و وحشت در یکی از ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد ایجاد شده است.

پس از آن نیز خبرگزاری ایسنا به نقل از یک «مقام آگاه» که نام او ذکر نشد گزارش داد که این اقدام به این دلیل بدون اعلام قبلی و «به صورت ناگهانی» انجام شد که «در جریان آن نیروهای امنیتی به خوبی محک خورده و شرایط را شبیه‌سازی کنند».

این «مقام آگاه» و معاون امنیتی استانداری تهران دربارهٔ اینکه آیا همه نیروهای امنیتی داخل سالن چهار فرودگاه مهرآباد از این مانور اطلاع داشتند یا نه توضیحی نداده بودند.

در این میان، سه روز بعد، ششم تیر، رسانه‌ها در ایران از کشته شدن یک مأمور حفاظت فرودگاه در جریان این مانور خبر دادند که از سوی روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران تایید شد.

در این ارتباط،‌ روزنامه قانون روز ششم تیر نوشت: «مهدی یزدی از ماموران حفاظت فرودگاه مهرآباد، که در جریان تیراندازی در مهرآباد مجروح شده بود، به شهادت رسیده است».

اکبر قندلو، مسئول روابط عمومی فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، کشته شدن پاسدار مهدی یزدی از نیروهای حفاظت فرودگاه را تأیید کرده و گفته بود که وی در مانور امنیتی اخیر فرودگاه مهرآباد از ناحیه سر مجروح شده بود.

از سال ۱۳۶۳ یگانی به نام «سپاه حفاظت هواپیمایی» مأموریت جلوگیری از هواپیماربایی و تأمین امنیت بخش‌هایی از فرودگاه‌های ایران را بر عهده دارد.

نیروی انتظامی در توضیح شکسته شدن بینی یک پلیس از سوی حمدالله کریمی، یکی از نمایندگان مجلس، گفت: در پی حادثه ای که تروریستی خوانده شده، تمهیدات امنیتی در محدوده فرودگاه افزایش یافته است و از همین رو صبح دوشنبه خودروی یکی از نمایندگان مجلس، در مسیر ویژه فرودگاه توسط پلیس راهور متوقف شده است. به‌نوشته اطلاعیه پلیس، این نماینده و همراهانش سپس اقدام به فحاشی و ضرب‌ و شتم پلیس کردند و بینی مامور پلیس در گیت فرودگاه توسط این نماینده مجلس شکسته شده است.

در این میان، حمدالله کریمی گفته است که این مامور پلیس به همسر او اهانت کرده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy