Friday, Aug 4, 2017

صفحه نخست » آتش‌ در برج مشعل دوبی خاموش شد

dubai.JPGآتش سوزی در یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان در دوبی خاموش شده است.
روز جمعه، ١٣ مرداد (٤ اوت)، برج مشعل در دوبی، که با بیش از سیصد و پنجاه متر ارتفاع یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مسکونی جهان است، دستخوش آتش‌سوزی شد اما به گفته مقامات محلی در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.
به گزارش مرکز رسانه‌ای دوبی، این آتش‌سوزی پس از نیمه شب گذشته در داخل این ساختمان سیصد و پنجاه متری آغاز شد و به سرعت به رونمای خارجی آن سرایت کرد. با اعلام هشدار وقوع حریق، ساکنان برج به سرعت تخلیه شدند. ماموران آتش‌نشانی توانستند پس از حدود دو ساعت آتش را خاموش کنند

تصاویر ویدیوئی از این حادثه شعله‌های آتش را نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از یک طرف خارجی ساختمان زبانه می‌کشد. به نقل از شاهدان عینی گزارش شده که آتش ٣٠ تا ٤٠ واحد مسکونی داخل برج را فرا گرفته بود. دو اتومبیل پارک شده در کنار ساختمان هم در اثر فرو ریختن تکه‌های مشتعل جدا شده از ساختمان آتش گرفتند.

این دومین بار است که برج مشعل دچار آتش‌سوزی می‌شود. در سال ٢٠١٥، آتش سه طرف ساختمان را فراگرفت و خساراتی را به بار آورد. پس از آن آتش‌سوزی، برج مشعل برای مدتی در دست تعمیر بود.
ساختمان برج مشعل در محله مرسی (مارینا) در دوبی در سال ٢٠٠٥ آغاز و در ٢٠١١ تکمیل شد و با ارتفاع بیش از ٣٣٠ متر عنوان مرتفع ترین ساختمان جهان را از آن خود کرد. بعدا ساختمان دیگری به نام شماره ٢٣ مارینا در نزدیکی برج مشعل دوبی عنوان بلندترین ساختمان جهان را به دست آورد و به زودی این عنوان به ساختمان برج الامیره واقع در همین محله اختصاص یافت. برج الامیره حدود ٤١٣ متر ارتفاع دارد.
با تکمیل ساختمان شماره ٤٣٢ خیابان پارک در نیویورک در سال ٢٠١٥، این ساختمان با ارتفاع بیش از ٤٢٥ متر در حال حاضر بلندترین ساختمان جهان محسوب می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy