Monday, Aug 7, 2017

صفحه نخست » مطرح‌شدن نام دو ایرانی‌تبار در اسناد مرتبط با مایکل فلین

michael_flynn.JPGایران اینترنشنال، براساس مدارکی که مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید ارائه کرده است، او به یک شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها که از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پشتیبانی می‌کرده، مشاوره می‌داده است. نام دو ایرانی‌تبار، ازجمله ناصر کاظمینی و بیژن کیان نیز به‌عنوان مدیران شرکت‌های آمریکایی که فلین با آنها همکاری کرده است، مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید این مدارک را روز جمعه، ۱۳ مرداد، به درخواست خبرنگار آسوشیتدپرس منتشر کرده است. این مدارک نشان می‌دهد که به مایکل فلین -سرلشکر بازنشسته‌ی ارتش آمریکا- از سوی تیم مالی کمپین انتخاباتی ترامپ، پرداخت‌هایی انجام شده است.

در همین حال، براساس گزارشی که نیویورک‌تایمز، روز جمعه ۱۳ مرداد منتشر کرده، رابرت مولر، مشاور ویژه‌ی تحقیق درمورد همکاری بین روسیه و کمپین تبلیغاتی ترامپ نیز از کاخ سفید درخواست کرده بود که اسناد مربوط به فلین را منتشر کند.

این روزنامه، به‌نقل از یک منبع ناشناس نزدیک‌به تیم تحقیقات مولر، می‌نویسد که بازپرسان تیم مولر، از شاهدانی، در رابطه با این‌که «آیا دولت ترکیه، پرداخت مخفیانه‌ای به مایکل فلین در زمان کمپین انتخاباتی ترامپ، داشته‌ است»، بازپرسی کرده‌اند.

«شرکت گروه بین‌المللی فلین» (شرکت مشاوره‌ی فلین که در حال حاضر منحل شده است)، از جهت بررسی نقش آن در کارهای پژوهشی و لابی‌‌گری برای یک تاجر ترکیه‌ای وابسته‌به دولت ترکیه، تحت نظارت مقامات فدرال و بازرسان کنگره، قرار دارد.

اکیم آلپتکین، مشتری شرکت فلین ، تاجر ترکی است که بر اساس گزارش‌های افشاگرانه‌ی منتشرشده در ماه مه ازسوی خبرگزاری آسوشیتدپرس، پرداخت‌هایی به این مؤسسه انجام داده است.

اسناد منتشرشده ازسوی فلین در روز جمعه، نشان می‌دهد که او به‌ یک شرکت مستقر در ایالت ویرجینیا که مرتبط با شرکت فلین بوده است و برای کمپین تبلیغاتی ترامپ فعالیت می‌کرده، مشاوره می‌داده است.

یک فرد نزدیک به فلین، به آسوشیتدپرس گفت که درست قبل از پایان این کمپین، فلین موافقت کرد که به این شرکت مشاوره دهد؛ ولی او هیچ‌گاه در این مورد کاری انجام نداده و پولی نیز به‌عنوان بخشی از توافق با این شرکت (SCL Group) دریافت نکرده است.

گفتگوی این فرد با آسوشیتدپرس، به شرط ناشناس ماندن او، در ازای ارائه‌ی اطلاعلات دقیق در رابطه با اسناد ارسالی ازسوی فلین به کاخ سفید صورت گرفته است.

او با اشاره به این‌که فلین زمان کوتاهی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، به همکاری خود با (SCL Group) خاتمه داده است، گفت که جزئیات مربوط با ارتباط فلین با (SCL Group)، به طور کامل مشخص نشده بوده است.

شرکت «کمبریج آنالتیکا» نیز که توسط خانواده‌ی رابرت مرسر، مدیر یک صندوق بیمه، حمایت می شود، از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و سایر نامزدهای محافظه کار حمایت می‌کرده است.

استیو بنن، استراتژیست اصلی دولت ترامپ، نیز پیش ازپیوستن به کمپین انتخاباتی ترامپ، نایب رئيس شرکت «کمبریج آنالتیکا» بود.

گزارش رسانه‌های بریتانیایی و برخی اظهارات رهبران طرفدار خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا، شرکت «کمبریج آنالتیکا» را با پیروزی کمپین «خروج از اتحادیه‌ی اروپا» در رفراندوم سال ۲۰۱۶ بریتانیا مرتبط می‌دانند. اما این شرکت، روز جمعه ۱۳ مردادماه، حضور و نقش خود و هرگونه همکاری در رفراندوم برگزیت بریتانیا را انکار کرده است.

اسناد قبلی ارسال شده ازسوی فلین به کاخ سفید و دفتر امور اخلاقی دولت در ماه مارس، دست‌کم ۱/۳ میلیون دلار درآمد، شامل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار از شرکت مشاوره‌اش را نشان می‌دهد؛ اما آخرین مدارک، حاکی ازدرآمد ۱/۸میلیون دلاری او بوده است.

اسناد فلین، شش‌ماه پس از اخراج او از کاخ سفید، به‌دلیل گمراه‌سازی معاون رئیس‌جمهوری در مورد گفت‌وگوهایی که با سفیر روسیه در آمریکا داشته، و همچنین نقش او به‌عنوان مشاور ویژه‌ی رابرت مولر، منتشر شده است. کمیته‌های کنگره در حال بررسی معاملات تجاری فلین و ارتباطات خارجی او هستند.

یکی از نزدیکان فلین گفت که او برای دقت و شفاف‌سازی افکار عمومی این اطلاعات را در یک پرونده ضمیمه و منتشر کرده است. این فرد خاطرنشان کرد که فلین و تیم حقوقی، او چندین ماه بدون کمک دفتر مشاوران کاخ سفید و یا هرارگان دولتی، برای جمع آوری اطلاعات لازم جهت ثبت در این اسناد وقت صرف کرده است.

در گزارش‌های منتشرشده ازسوی فلین، درآمد او از کمپین انتخاباتی ترامپ، در حدود ۲۸هزار دلار بوده و بیش از۵هزار دلار هم به‌عنوان مشاور در طرحی برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در منطقه‌ی خاورمیانه دریافت کرده است. ارتباط مشاوره‌ای با گروهی از شرکت‌هایی که در طرح این نیروگاه‌ها مشغول به کار بودند، در پرونده‌ی قبلی فلین افشا شده بود؛ اما نشانی از این که او پولی دریافت کرده باشد، به دست نیامد.

اطلاعات جدید فلین، همچنین جزئیات بیشتری در مورد مشاوره به کمپانی «NJK Holding Corporation»، شرکتی متعلق‌به ناصر کاظمینی، میلیونر ایرانی-آمریکایی ارائه داده است. این پرونده نشان می‌دهد که به فلین بیش از ۱۴۰هزار دلار برای حضور به‌عنوان مشاور در شرکت NJK مستقر در مینیاپولیس آمریکا پرداخت شده است.

فلین همچنین به‌عنوان نایب رئیس شرکت «GreenZone Systems»، یک شرکت فن‌آوری که توسط NJK تأمین مالی و با مدیریت بیژن کیان، شریک تجاری فلین در شرکت «فلین اینتل» اداره می‌شود، مشغول به فعالیت بوده است.

براساس بیانیه‌ی NJK که به آسوشیتدپرس ارائه شده است، فلین، نقش مشاور را در رابطه با منافع سرمایه‌گذاری خود دربخش امنیتی ایفا کرده است. این شرکت افزوده است که فلین در جایگاه‌های خود در NJK و GreenZone، به مشاوره و راهنمایی در مورد فرصت‌های تجاری دربخش عمومی برای «تکنولوژی ارتباطات امن» در وزارت دفاع و سازمان‌های دیگر ایالات متحده می‌پرداخته است.

شرکت NJK هرگونه فعالیت کیان در آن شرکت و یا شرکت Green Zone را انکار کرده است.

پیش از این، پنج شنبه ۱۲ مرداد، ایلیا کامینگز، عضو دموکرات «کمیته‌ی نظارت و اصلاحات دولتی» مجلس نمایندگان، از کیان در رابطه با جزئیات سفرها و معاملات خارجی او سؤالاتی پرسیده بود.

فلین در جریان تلاش‌هایش در سال ۲۰۱۶ برای پاک‌سازی سوء پیشینه‌ی خود، از کیان به‌عنوان معرف یاد کرده بود. کیان به بازپرسان نظامی گفت که فلین با چندین تاجر خارجی ارتباط داشته، ولی فلین هیچ اطلاعاتی از این افراد را در اختیار بازپرسان قرار نداده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy