Sunday, Aug 6, 2017

صفحه نخست » قلب کروبی از این پس با باتری می‌تپد

Karroubi-Hospital2.jpgرادیو زمانه: مهدی کروبی، از رهبران محصور جنبش سبز تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی یکشنبه، ۱۵ مرداد از پایان‌یافتن موفقیت‌آمیز عمل قلب پدرش خبر داد.

او گفت که پزشکان در قلب مهدی کروبی باتری گذاشته اند تا ضربان قلبش را به ۶۰ برسانند.

مهدی کروبی از دوشنبه، دوم مرداد به دلیل شمار پایین ضربان قلب در بیمارستان بستری شد. او و میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دیگر رهبران جنبش سبز از آخرین روزهای ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

اگرچه کروبی ابتدا ششم مرداد مرخص شد، اما خانواده او در نامه‌ای سرگشاده دوباره از بازگشت عارضه قلبی او سخن گفتند و «شخص حاکم، سیستم فشل قضایی، رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات» را مسئولان مستقیم سلامتی او و دیگر محصوران دانستند.

کروبی هشتم مرداد بار دیگر در بیمارستان بستری و عمل آنژیوگرافی روی او انجام شد. او پس از این عمل بار دیگر به حصر بازگردانده شد.

اما امروز، یکشنبه او دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در این مدت، تعدادی از نمایندگان نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس شورای اسلامی ایران وضعیت او را پیگیری کردند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس نیز خواهان رفع حصر او به دلیل بیماری قلبی شد.

سلامت دیگر رهبران محصور جنبش سبز نیز به گفته فرزندان آنها در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

فاطمه کروبی: با توجه به شرایط قلبی همسرم، خروج ماموران امنیتی از منزل ما ضروری است

همسر مهدی کروبی پیرامون وضعیت سلامت رئیس سابق مجلس، به سحام گفت: "همسرم پس از دو بار عمل آنژیوگرافی در بیمارستان قلب تهران و بیمارستانی که در حال حاضر بستری هستند، نهایتا پزشکان تشخیص دادند که ضربان قلب آقای کروبی بین ۴۰ تا ۴۵ است و نیاز به پیس میکر دارند. امروز این عمل انجام شد و در حال حاضر ایشان به اتاق خودشان برگردانده شدند."

فاطمه کروبی همچنین گفتند که لازم می دانم از تیم پزشکی، آقای دکتر ملکی، دکتر عبدی، دکتر نوحی که پیشتر در بیمارستان قبلی به ما محبت داشتند، دکتر حق جو و نیز دکتر بابایی پزشک بیهوشی ایشان تشکر نمایم. همچنین محتاج دعای خیر مردم هستیم و لازم می دانیم از تمامی مردم عزیز ایران، دانشجویان، احزاب و گروه های سیاسی که در این مدت حمایت های خود را از عزیز در حصرمان انجام دادند، تشکر کنیم.
همچنین از مهندس موسوی و خانم رهنورد، فرزندان عزیز، و خواهر و برادر ایشان که گلی را برای آقای کروبی آورده بودند؛ و نیز دیگر نمایندگان محترم مجلس و شخصیت های سیاسی کشور که نسبت به این مهم توجه کردند، شکر کنم.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پایان مصاحبه خود گفت: "شرایط آقای کروبی به گونه ای است که حصر ایشان نیازمند یک بازنگری کلی است. حضور نیروهای امنیتی درون منزل و شرایط خاص، نحوه نگهداری ایشان را با مشکلاتی روبرو کرده است که با توجه به شرایط قلبی ایشان نیازمند مراقبت های بیشتر و توجه بیشتر نسبت به نحوه نگهداری ایشان در حصر است. که ضروری ترین نکته، خروج ماموران امنیتی از منزل ما در جماران است."

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy