Thursday, Aug 10, 2017

صفحه نخست » موج فزاینده اعدام در ایران

edam.jpgخبرگزاری هرانا - سحرگاه امروز، علاوه بر اعدام جنجالی یک کودک-مجرم در زندان شیراز، دستکم دوازده زندانی از جمله یازده زندانی از محکومان جرائم "مواد مخدر" در زندان بیرجند و یک زندانی با اتهام "قتل" در زندان بابل اعدام شدند. موج اعدام در سراسر ایران در حالی ادامه دارد که همزمان مجلس شورای اسلامی به هدف کاهش استفاده از مجازات اعدام مشغول بررسی اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، دستکم یازده زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت احراز شده هشت تن از اعدام شدگان امروز توسط هرانا به شرح ذیل است:

۱- خانی مری خالد، اهل اصفهان از بند ۱۰۵ زندان بیرجند

۲- برات عمادی، اهل درمیان از توابع بیرجند، از بند ۱۰۶ زندان بیرجند

۳- محمدرضا ایوبی، اهل بیرجند، از بند ۱۰۲ زندان بیرجند

۴- ابوالفضل یوسف پور، اهل بیرجند، از بند ۱۰۶ زندان بیرجند

۵- حاجی معزی (موزی)، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۶- مهرداد باقرشمس، اهل اصفهان، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۷- هادی‌ایم، اهل درمیان منطقه بیرجند، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

۸- هادی جعفری، اهل مشهد، زندانی زندان بیرجند نبوده بلکه صرفا از محلی دیگر برای اجرای حکم به این زندان منتقل شده است.

لازم به اشاره است این زندانیان روز گذشته به سلول انفرادی منتقل شده بودند و سحرگاه امروز حکم آنان به اجرا درآمد. هرانا پیش تر گزارشی از اعدام‌های پرشمار سالهای اخیر در این زندان منتشر کرده بود.

همزمان با اعدام‌های پرشمار زندان بیرجند گزارش می‌شود یک زندانی به نام "علیرضا" سحرگاه امروز در زندانی متی کلای بابل از توابع استان مازندران اعدام شد.

این زندانی متهم به "تجاوز به عنف و قتل" بود و از روزهای گذشته برای اجرای حکم در سلول انفرادی نگهداری می‌شد.

هیچ یک از اعدامهای فوق تاکنون توسط نهادهای قضایی اطلاع رسانی نشده‌اند.

در خصوص اعدام پرشمار زندانیان زندان بیرجند لازم به اشاره است نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.

در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

علاوه بر ۱۲ اعدام فوق، زندان شیراز امروز شاهد اعدام علیرضا تاجیکی، کودک مجرمی بود که از سال ۱۵ سالگی متهم به قتل شده بود و در زندان به سر می‌برد. علیرغم درخواست مکرر نهادهای مدافع حقوق بشر و ابهامات پرونده امروز در این زندان اعدام شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy