Thursday, Aug 17, 2017

صفحه نخست » درخواست پیگیری اعتصاب غذای کروبی از سوی جمعی از نمایندگان مجلس

Mehdi_karoubi.jpgگروه سیاسی ـ اعتماد: مهدی کروبی، رییس مجلس ششم و از رهبران معترض به نتیجه انتخابات سال ۸۸ روز گذشته بنا به خبری که از سوی خانواده وی منتشر شد دست به اعتصاب غذای خشک زد. مهدی کروبی ۸۰ ساله که در هفته‌های اخیر دو مرتبه مورد جراحی قلب قرار گرفته بود و با قرار دادن باتری در قلبش به مدت یک هفته نیز در بیمارستان بستری بود روز گذشته اعلام کرده که اعتصاب غذا کرده است. فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز گذشته درباره علت این تصمیم گفت: «آقای کروبی به عنوان رییس اسبق قوه قانونگذاری؛ معتقد هستند که اعمال مجازات خودسر، غیرقانونی است و احدی هم حق ندارد فراتر از قانون، به اعمال مجازات علیه کسی اقدام کند. هرگونه مجازاتی اگر بناست اعمال شود باید از طریق دادگاه باشد.» وی در ادامه گفت: «پیش از اعزام بار دوم به بیمارستان، ایشان پیام‌شان را به مقامات از جمله به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند و گفتند که اگر قرار بر تداوم حصر غیرقانونی، بدون محاکمه علنی است، ایشان دست به اعتصاب غذا خواهند زد.» کروبی تصریح کرد: «با اصرار من و پزشک ایشان دیروز تنها داروی قلبی‌شان را مصرف کردند و به جز آن لب به آب و غذا نزدند.»


خبر اعتصاب غذای کروبی به مجلس رسید


دیروز و در شرایطی که مجلس شورای اسلامی در شیفت عصر خود همچنان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار خود داشت و در فضای مجازی خبر اعتصاب غذای کروبی دست به دست می‌چرخید، نمایندگان مجلس هم پیگیری‌هایی در مورد وضعیت کروبی داشتند. مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در تذکری در پایان جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس همچنین اظهار داشت: خبری شنیده‌ام که از آقای دکتر روحانی، رییس‌جمهور می‌خواهم که اگر واقعا بحث اعتصاب غذای حجت‌الاسلام کروبی جدی است، آن را پیگیری کند و دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی یا وزیر اطلاعات را بفرستند که این بحث را پیگیری و موضوع نیروهای امنیتی داخل خانه را حل کنند. همچنین در ادامه واکنش‌هایی که روز گذشته به خبر اعتصاب غذای مهدی کروبی وجود داشت؛ الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بعد از شنیدن خبر اعتصاب غذای آقای کروبی با لاریجانی، جهانگیری، قاضی‌زاده‌هاشمی و علوی صحبت کردم و از دکتر هاشمی خواستم به ایشان سری بزنند.» حضرتی پیش از این نیز و در جریان بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان پیگیر وضعیت او بود.


فرزند کروبی: هیچ‌چیز جز محاکمه علنی نمی‌خواهیم


روز گذشته فرزند مهدی کروبی با تایید خبر اعتصاب غذای پدرش گفت: ایشان بعد از نماز صبح دیروز (چهارشنبه ۲۵ مردادماه)، اعتصاب غذای خشک کرده‌اند و درخواست محاکمه علنی دارند. به گزارش جماران، محمدحسین کروبی گفت: پدرم می‌گوید هیچ چیزی جز محاکمه علنی نمی‌خواهد. ایشان آخرین بار به وزیر بهداشت که به بیمارستان آمده بود نیز گفتند که اگر من به خانه برگردم درخواست محاکمه دارم و به خاطر همین با وجود بیماری قلبی اعتصاب غذا خواهم کرد تا درخواست من را اجابت کنند. وی با تاکید اینکه کل چیزی که پدرم می‌خواهد محاکمه علنی است، افزود: پدر می‌گوید که در این سال‌ها هرچه خواستند به ما تهمت و افترا زدند و می‌خواهد در دادگاهی علنی به این تهمت‌ها و افتراها جواب دهد. فرزند کروبی گفت: البته حضور نیروهای امنیتی در داخل منزل نیز باعث ناراحتی پدرم شده است. یکی دیگر از درخواست‌های ایشان خروج نیروهای امنیتی از داخل منزل است. ایشان می‌گویند این نخستین باری است که مامورین داخل منزل هستند و این هیچ منطقی نیست. از سوی دیگر اما نایب‌رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از درخواست جمعی از نمایندگان و فراکسیون امید برای پایان دادن به موضوع اعتصاب غذای مهدی کروبی خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدرضا تابش در تشریح روند پیگیری موضوع اعتصاب غذای کروبی از سوی فراکسیون امید اظهار کرد: بعد از اینکه از موضوع اعتصاب غذای آقای کروبی مطلع شدیم ضمن مشورت با جناب دکتر عارف و آقای مطهری و جمعی از دوستان نماینده تماسی با آقای حسین کروبی داشتیم و صحت و سقم مطلب را جویا شدیم. ایشان اعتصاب غذای خشک از صبح امروز را تایید کرد و ما نیز مراتب نگرانی خود را اعلام کردیم. وی افزود: با توجه به اینکه آقای کروبی تازه آنژیو شده‌اند و باید داروی قلب و رقیق‌کننده خون را مصرف کنند و ممکن است عدم مصرف دارو مخاطراتی برای ایشان داشته باشد تقاضای دوستان این بود که به اعتصاب غذا پایان دهند یا حداقل داروها را مصرف کنند. ما بلافاصله موضوع را به وزیر اطلاعات منتقل کردیم و خواستار پیگیری جدی شدیم. همچنین موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد و قرار شد از طریق رییس و مسوولان مربوطه در قوه قضاییه موضوع را پیگیری کنند. ضمنا قرار شد دکتر هاشمی، وزیر بهداشت با توصیه دکتر عارف عیادتی از آقای کروبی داشته باشد. تابش در پایان ابراز امیدواری کرد قولی که رییس مجلس داده بود این مساله به نحوی حل شود که هم دغدغه خاطر مردم و خانواده آقای کروبی رفع شود و هم سلامتی ایشان به مخاطره نیفتد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy