Saturday, Aug 19, 2017

صفحه نخست » دونالد ترامپ، فرماندهی فضای سایبری ایالات‌متحده را به فرماندهی رزمی ارتقا داد

cybercom.JPGدونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه ۲۷ مرداد، فرماندهی فضای سایبری ایالات‌متحده را به یک واحد فرماندهی کامل رزمی ارتقا داد. این نشان‌دهنده‌ی اهمیت فضای سایبری، برای ارتش آمریکاست.

به گزارش شبکه‌ی خبری ان‌بی‌سی، این انتقال به این معناست که فرماندهی سایبری ایالات متحده، از آژانس امنیت ملی آمریکا که تمرکزآن بر اطلاعات امنیتی است، جدا شده و از این پس بر توسعه و گسترش سلاح‌‌های سایبری تهاجمی و دفاعی برای استفاده در جنگ‌ها و پیشگیری از نفوذهای سایبری متمرکز خواهد بود.

مرکز فرماندهی «سایبرکام» در سال ۲۰۰۹ در مقر سازمان امنیت ملی در مریلند آمریکا تأسیس شده و در ابتدا، وظیفه‌ی اصلی آن، عمدتاً به‌عنوان سازمانی دفاعی بوده است.

حالا این مرکز، به‌عنوان یک مرکز فرماندهی، دارای اختیارات مشابهی با فرماندهی مرکزی آمریکا، فرماندهی اروپایی ایالات متحده و دیگر فرماندهی‌ها با ده‌ها هزار نیرو و دارایی‌های نظامی شده است.

این مرکز فرماندهی، زیر نظر یک ژنرال چهار ستاره رهبری خواهد شد.

براساس گفته‌های سه تن از مقامات دفاعی آمریکا، نخستین نامزد برای فرماندهی این مرکز، ژنرال ویلیام مِی ویل است. در حال حاضر، فرماندهی هر دو مرکز «سایبرکام» (CYBERCOM) و آژانس امنیت ملی (NSA) بر‌عهده‌ی مایک راجرز، ژنرال چهار ستاره‌ی ارتش آمریکاست.

سناتور جان مک‌کین، سال گذشته، در پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما، به او هشدار داد که هرگونه تلاش برای جداسازی «سایبرکام» را متوقف خواهد کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy