Sunday, Aug 20, 2017

صفحه نخست » نامه آیت‌الله‌ دستغیب به مراجع: نظر فقهیتان را درباره حصر بی‌محاکمه هفت‌ساله روشن کنید

dastgheyb2.jpegچکیده :به سمع مبارک همه شما رسیده است که حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی کروبی و سید محترم فرزند زاده حضرت موسی بن جعفر علیه السلام جناب آقای میر حسین موسوی و همسرشان به اتهام شرکت در راهپیمایی سال ۱۳۸۸ (در اعتراض به نتایج انتخابات) بدون حکم دادگاه صالحه و شنیدن دفاعیات آنان محکوم به حصر شده‌اند. قریب هفت سال است این سه بزرگوار در منزلشان تحت مواظبت‌های شدید توسط نظامیان محصور هستند. لذا مردم امیدوارند حضرات آقایان مراجع معظم و معزز، نظر شریف فقهی‌شان را در این مورد روشن...

کلمه: آیت‌الله‌العظمی سیدعلی‌محمد دستغیب در نامه‌ای به مراجع عظام تقلید در نجف اشرف، قم و سایر شهرستان‌ها با تاکید به نقش مراجع در بحران‌ها، نظر فقیهی آنان را درباره حصر بی‌محاکمه هفت‌ساله محصوران خواسته است.

به گزارش کلمه، این مرجع تقلید آزاده مقیم شیراز در نامه خود به مراجع تقلید با اشاره به این که مردم امیدوارند حضرات آقایان مراجع معظم، نظر شریف فقهی‌شان را در این مورد روشن کنند، خاطرنشان ساخته است که بر طبق موازین شرع، حبس و حصر بدون محاکمه و ارائه دلایل از متهم، شرعی نبوده و حصر در کنار حبس موضوعیتی ندارد.

متن نامه آیت‌الله‌العظمی دستغیب را در ادامه بخوانید:

حضور محترم مراجع معظم و معزز تقلید (اعم از نجف اشرف و قم و سایر شهرستان‌ها)

حضرات آقایان فقها همیشه در طول تاریخ ملجا مردم و راه گشای امور بوده‌اند. از طرفی دیگر توجه دارید که اسلام و احکام آن بن بست ندارد. و در تمام موارد و همه موضوعات حکم شرع واضح و روشن است.

به سمع مبارک همه شما رسیده است که حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی کروبی و سید محترم فرزند زاده حضرت موسی بن جعفر علیه السلام جناب آقای میر حسین موسوی و همسرشان به اتهام شرکت در راهپیمایی سال ۱۳۸۸ (در اعتراض به نتایج انتخابات) بدون حکم دادگاه صالحه و شنیدن دفاعیات آنان محکوم به حصر شده‌اند.

قریب هفت سال است این سه بزرگوار در منزلشان تحت مواظبت‌های شدید توسط نظامیان محصور هستند. لذا مردم امیدوارند حضرات آقایان مراجع معظم و معزز، نظر شریف فقهی‌شان را در این مورد روشن کنند.

ضمنا به نظر حقیر بر طبق موازین شرع، حبس و حصر بدون محاکمه و ارائه دلایل از متهم، شرعی نمی‌باشد و ظاهرا حصر در کنار حبس موضوعیتی ندارد.

به امید جواب شرعی از حضرات آیات عظام.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
سیدعلی‌محمد دستغیب
۱۳۹۶/۵/۲۸

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy