Sunday, Aug 20, 2017

صفحه نخست » تایید تلویحی خطای پزشکی؛ حال عمومی مهدی کروبی خوب است

karoubi88.JPGزیتون- پزشک معالج مهدی کروبی، رهبر در حصر «جنبش سبز»، اعلام کرد که حال عمومی او خوب است و جای نگرانی نیست.
او به ایسنا گفت که عمل اولیه، که دو هفته پیش صورت گرفت برای تعبیه پیس‌میکر و عمل امروز برای رفع اشکال از آن بوده است.
این پزشک مختصص قلب توضیح داد که مهدی کروبی در تاریخ ۲۵ مرداد به علت شکایت از سرگیجه و افزایش فشار خون به مرکز قلب و عروق شهید رجایی منتقل شد و در بررسی‌ها مشخص شد که عملکرد پیس‌میکر(باطری قلب) بیمار طبیعی است و ریتم قلبی مناسب دارد اما یکی از مسیرهای پیس‌میکر اشکال کارکرد داشت که این مشکل در ۵ الی ۱۰ درصد بیماران پس از عمل ممکن است مشاهده شود.

به گفته او این مشکل برطرف شده و در حال حاضر از نظر عملکرد پیس‌میکر و ریتم قلب و فشارخون در وضعیت مناسب و پایداری قرار دارند.
پزشک معالج کروبی تاکید کرد عمل اولیه تعبیه پیس‌میکر و عمل امروز برای رفع اشکال، تحت بی‌حسی موضعی و تزریق داروهای آرامبخش صورت گرفت و به بیمار بیهوشی عمومی داده نشد. همچنین هر دو عمل جزء اعمال کم تهاجمی محسوب می‌شوند و کل مدت عمل از زمان آماده سازی تا تعبیه پیس میکر و بیداری کامل بیمار، کمتر از دو ساعت طول کشید.

فاطمه کروبی صبح امروز در رابطه با عمل مجدد قلب همسرش توضیح داده بود: «همانطور که می‌دانید پنج شنبه هفته گذشته ۱۹ مرداد ماه آقای کروبی پس از دوبار آنژوگرافی و عمل تعبیه پیس ‌میکر از بیمارستان قلب مرخص و به محل حصر بازگردانده شد. چند روز بعد، دقیقا در روز سه شنبه ۲۴ مرداد در قسمتی که پیس‌میکر تعبیه گردیده بود ایشان احساس ناراحتی و درد شدیدی کردند.»
به گفته همسر مهدی کروبی یکی از پزشکان متخصص متوجه اشکالات موجود در کارایی پیس‌میکر شد. آقای کروبی بعلت وضعیت جسمی شان به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند. در ارتباط با معضل پزشک معالج بر این باور است که ۵ تا ۱۰ درصد بیماران پس از تعبیه پیس میکر ممکن است بعلت جابجایی و قطع لید با مشکل مواجه گردند که متاسفانه در مورد آقای کروبی این اتفاق افتاده بود بدون آنکه متوجه این معضل اساسی شویم. لذا متخصصین عروق در کت لب امروز به این مهم پرداختند.
مهدی کروبی از صبح روز چهارشنبه در اعتراض به روند و شیوه حصر «غیرقانونی و غیرشرعی» خود دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.
خروج ماموران امنیتی از محل حصر و برگزاری دادگاه علنی، دو خواسته‌ای بود که مهدی کروبی اعلام کرده تا زمان دستیابی به آن اعتصاب خشک خود را ادامه می‌دهد.
او در پی عوارض ناشی از اعتصاب غذا پس از دو عمل جراحی قلب، چهارشنبه شب به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده بود و در نهایت با مساعدت دولت و وعده خروج نیروهای امنیتی، اعتصاب خود را شکسته بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy