Saturday, Aug 26, 2017

صفحه نخست » وخامت وضعیت جسمانی رضا شهابی در زندان

Reza_Shahabi.jpgوضعیت جسمانی رضا شهابی‬⁩ در شانزدهمین روز از اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.

دلیل اعتصاب غذای این فعال کارگری پرونده جدیدی که در واقع سندیکاری کارگران شرکت واحد آن را پرونده سازی عنوان کرده بیان شده‌است. رضا شهابی در پی فشارهای دادستانی برای بازگرداندنش به زندان، روز ۱۸ مرداد، خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد. بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های قضایی در حدود یک سال گذشته بارها این فعال کارگری را برای بازگشت به زندان تحت فشار قرار داده بودند.

رضا شهابی در آذر ماه سال ۹۳ ضمن اینکه در مرخصی پزشکی به سر می‌برد به دادسرای اوین احضار و به خاطر اعتراضات زندانیان بند ۳۵۰ اوین در ۲۸ فروردین ماه سال ۹۳ مورد بازجویی قرار گرفت و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارسال شد.

وی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در شعبه ۲۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب در روز ۲۰آذر ماه سال ۹۴ تایید و برای اجرای حکم به اجرای احکام زندان اوین ارسال گردید.

رضا شهابی در اسفند ماه سال ۹۰ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی، و اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و تشکیل دسته و گروه بعد از ۲۲ ماه بلاتکلیفی و بازداشت موقت به شش سال زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سندیکایی و اجتماعی و هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین دادستانی پنج ماه از زمانی که رضا شهابی با تأیید پزشکی قانونی از مرخصی پزشکی برخوردار شده بود را «غیبت» محسوب کرده‌است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy