Monday, Aug 28, 2017

صفحه نخست » واکنش حسین شریعتمداری به دستگیری جاسوس اسرائیل

Reza_Golpour_Hossein_Shariatmadari.jpgروز گذشته خبرگزاری فارس به سراغ حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان رفت و از او درباره خبری که سایت آمدنیوز درباره رضا گلپور منتشر کرده، پرسید. فارس در این خبر، دستگیری گلپور به اتهام ارتباط با اسرائیل را تأیید کرده است. در ابتدای این خبر آمده است: «سایت ضدانقلابی آمدنیوز که مقر آن در سازمان اطلاعاتی ترکیه «میت» است و زیر نظر MI6 انگلیس اداره می‌شود در کنار کینه‌توزی‌های فراوان و آشکاری که علیه اسلام و انقلاب بروز می‌دهد، اصرار دارد که هرازچندگاه علیه حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان مطلبی داشته باشد. آمدنیوز اخیرا با انتشار یک عکس‌نوشته، به خبر محاکمه رضا گلپور که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت‌ شده، اشاره‌ کرده و نوشته است رضا گلپور نویسنده کیهان بوده است و در همان عکس‌نوشته آورده است که شریعتمداری شایعه ملاقات خاتمی با جرج سوروس را منتشر کرده بود». در ادامه این خبر آمده است: «در همین زمینه فارس نظر حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان را جویا شد و شریعتمداری در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: به‌عنوان‌مثال درباره همین مسئله که گلپور نویسنده کیهان بوده است، اگرچه صحت ندارد ولی برفرض صحت چه چیزی را اثبات می‌کند؟ اما ازقضا این قضیه نه‌فقط صحت ندارد بلکه کاملا برعکس هم بوده است...».



روایت شریعتمداری از گلپور


حسین شریعتمداری در ادامه این مصاحبه درباره رضا گلپور گفته است: «وقتی رضا گلپور در سال ۸۱ کتاب خود به نام «شنود اشباح» را منتشر کرد، از آنجا که ظاهر کتاب علیه برخی از اصلاح‌طلبان بود، خیلی‌ها بدون توجه به موضوع اصلی کتاب درباره آن به‌به و چه‌چه کردند ولی بنده فقط چند روز بعد از انتشار کتاب طی یادداشتی طولانی و هشت‌ستونی در روزنامه کیهان هشتم بهمن ۸۱ - یعنی ۱۵ سال قبل- که متن آن موجود و برای همگان قابل‌دسترسی است، به‌نقد شنود اشباح پرداختم و با ارائه دلایلی از متن کتاب که به‌گونه‌ای کاملا محترمانه نیز مطرح‌ شده بود، دو هدف اصلی نویسنده را از یک ‌سو متهم‌کردن دانشجویان پیرو خط امام به دستورگرفتن از شوروی در تسخیر لانه جاسوسی یعنی همان دروغ بزرگی که آمریکا در پی القای آن بود و از سوی دیگر، پاک‌کردن رد پای شبکه موساد دانستم که با عنوان «شبکه زیتون» در دوران طاغوت در ایران حضور داشت. در آن یادداشت پیش‌بینی کرده بودم که حرکت بعدی نویسنده متهم‌کردن حضرت امام (ره) است که این پیش‌بینی هم به وقوع پیوست و گلپور در جلد دوم کتاب مزبور که آماده انتشار کرده بود به‌صراحت علیه حضرت امام (ره) موضع گرفته بود که البته به همین علت اجازه انتشار نیافت». او اضافه کرد: «او بعد از انتشار یادداشت بنده در نقد شنود اشباح و نشان‌دادن هدف اصلی آن، از من شکایت کرد ولی از آنجا که می‌دانست دلایل بنده مستحکم و غیرقابل‌انکار است پیگیر شکایت خود نشد. گلپور بعد از انتشار شنود اشباح عازم لبنان بود که بنده با توجه به مشکوک‌بودن هویت وی، مخصوصا احتمال ارتباط با موساد به برادران حزب‌الله لبنان درباره هویت وی هشدار دادم که آنان ضمن تشکر اعلام کردند از هویت وی بی‌خبر نیستند».


گلپور ۲۰ سال قبل به کیهان مطلب می‌داد


مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره اینکه گلپور نویسنده کیهان بوده است، گفت: «اولا، او هیچ‌گاه عضو کیهان نبوده است. ثانیا، افراد مختلف برای روزنامه‌ها مطلب می‌فرستند که بعضی ‌اوقات در صورت همخوانی آن با مشی روزنامه چاپ می‌شود و گلپور هم حدود ۲۰ سال قبل دو یا سه مطلب برای کیهان فرستاده بود که بعد از بررسی چاپ شد. ولی بعد از تردید در هویت او مخصوصا بعد از آنکه شنود اشباح را نوشت و تردید بنده درباره ارتباط او با بیگانگان قوت گرفت، نه‌فقط هیچ مطلبی از او چاپ‌ نشده بلکه به‌شدت با او درگیر بوده و اصرار بر افشای هویت او داشته‌ایم، آن‌هم ۱۵ سال قبل از آنکه مراکز امنیتی متوجه هویت او شوند».


گلپور کیست؟


رضا گلپور بهمن ماه سال ۹۵ بازداشت شد. او را به نام نویسنده کتاب شنود اشباح می‌شناسند که سال ۸۱ منتشر شده و فحوای آن ایراد اتهام جاسوسی به چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان است. محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود دراین‌باره گفته بود: «اینکه (نویسنده کتاب شنود اشباح و مدیر یک سایت) بازداشت هستند یا خیر، آخرین خبر را نگرفتم. البته دادگاه اینها برگزار می‌شود و اتهامات‌شان هم امنیتی است اما فعلا از بیان جزئیات معذور هستم. این پرونده دو متهم دارد». مدیر سایت، اشاره به سایت عماریون دارد که مدیریت آن در اختیار محمدحسین رستمی بوده است. آن‌طور که فارس نوشته، گلپور به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده است.


شکایت رحیمی از گلپور


سایت عماریون به تاریخ ۱۸ آبان ۹۳ در مطلبی درباره گلپور چنین نوشته بود: «... در دوران ریاست‌جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد (با نام اصلی صباغیان)، رضا گلپور با بررسی سوابق فعالیت‌های برخی مدعیان ارتباط با امام زمان (عج) در انجمن قاعدین موسوم به حجتیه در هم‌گرایی با برخی عناصر ساواک ستمشاهی و سازمان محاربین خلق ایران پرداخت.
پس از شکایت دولت احمدی‌نژاد از مداح اهل بیت حاج منصور ارضی، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور به انتقاد از تغییر مشی احمدی‌نژاد و برای نمونه در به‌کارگیری محمدرضا رحیمی که سال‌ها در خدمت شیخ اکبر هاشمی‌رفسنجانی و مسئول انتخاباتی او در رقابت با احمدی‌نژاد بود، به عنوان معاون اول خود پس از مخالفت رهبری با معاون‌اولی مشایی پرداخت. پس از انتشار نامه فوق در پایگاه عماریون و با طرح شکایت محمدرضا رحیمی، رضا گلپور جهت اجرای حکم ۹۱ روز حبس صادره توسط دادگاه، به زندان رفت». گلپور به تاریح تیرماه ۹۱ هم در گفت‌وگویی که با همشهری‌ ماه داشته، به روایت دیدار خود با اسفندیار رحیم‌مشایی پرداخته بود. او در آن مصاحبه گفته بود: «از ایشان سؤال کردم واقعا آقای رحیمی که مسئول دفتر انتخابات آقای هاشمی در کردستان بوده و دعواهایی که با شهید کاظمی فرمانده وقت سپاه کردستان داشته، با چه تعریف اصولگرایانه‌ای امروز با اختیارات ویژه، معاون اول دولت است؟ حضور وی با شعار حمله به هاشمی جور در می‌آید؟ مشایی در پاسخ به من گفت مگر مذهبی‌ها چقدر رأی دارند؟ بیش از هفت میلیون است؟ ما باید از همه طیف‌ها در کنار خود داشته باشیم. در اینجا برای من مشخص شد که کار از رفع شبهه گذشته و نوعی بیماری انحراف و گنده‌گویی است. گفتم این قتل‌هایی که در رامسر به شما نسبت داده می‌شود، چیست؟ پاسخ داد حالا چهار تا سگ محارب هم کشته شدند مگر چه اتفاقی افتاده است؟ اینجا دیگر دیدم این جفاست که خلوت و عیان این فرد تا این حد با هم فرق می‌کند. مگر حاکم شرع بوده که آنها را کشته است؟ او می‌گفت: من پرونده‌ام تا سال ۷۶ در سازمان قضائی باز بود و بسته شده و تو به دنبال چه هستی؟ گفتم خیلی روشن است؛ بگو من در جریان نبودم و نیروهای من خودسر عمل کردند. حالا آنها قسم می‌خورند که خودسر نبوده و دستور داشته‌اند. این مسائل حول نفر دوم دولت نگران‌کننده نیست؟ صادقانه و صریح بگویم تعارضات و تناقضاتی که در سوابق وی است به دلیل تناقضاتی است که در اندیشه ایشان است. ایشان معلم آموزش و پرورش بوده، به تاج لنگرودی و طیف انجمن حجتیه کاملا نزدیک است. خود مشایی در توضیح به من می‌گفت روستا به روستا انجمن حجتیه در مازندران را من پایه‌گذاری کردم». تا امروز از سرنوشت گلپور خبری بیش از آنچه اژه‌ای گفته بود، در دست نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy