Monday, Aug 28, 2017

صفحه نخست » گاردین: کاخ سفید به دنبال توجیه نقض برجام از سوی ایران است

082810A_TOP.jpg ایران اینترنشنال - روزنامه گاردین امروز دوشنبه ششم شهریور ماه در گزارشی می‌نویسد کاخ سفید به مقامات اطلاعات آمریکا «فشار آورده است تا موارد نقض توافق هسته‌ای با ایران را پیدا کنند.»

در این گزارش آمده است: «مقامات سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا زیر فشار کاخ سفید قرار گرفته‌اند تا توجیهی برای نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران پیدا کنند. این روند یادآور سیاسی کردن گزارشات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌باشد که به حمله به عراق منجر شد.

هرگونه شکست در توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت جهانی که به محدود کردن برنامه اتمی ایران منجر شده است، می‌تواند باعث یک بحران جدید در زمینه منع سلاح‌های هسته‌ای در کنار بحران کره شمالی شود.»

نِد پرایس از تحلیل‌گران پیشین سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) که در دوران باراک اوباما در تیم مشاوران اطلاعاتی او خدمت کرده است به روزنامه گاردین می‌گوید: «من از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا شنیده‌ام که آنها احساس می‌کنند برای یافتن موارد نقض برجام زیر فشار هستند. آنها می‌گویند یک احساس بدی نسبت به این مسأله دارند. انگار یک امری دارد دوباره تکرار می‌شود. آنها می‌گویند مثل این است که ما قبلاً هم این فیلم را دیده‌ایم.»

دیوید کوهن از معاونان پیشین 'سیا' می‌گوید: «این واقعاً آزاردهنده است که ترامپ حتی قبل از اینکه شواهد نقض برجام اعلام شده باشد به این نتیجه رسیده است که ایران را به خاطر آن محکوم کرده باشد. سیاسی کردن سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا فعالیت دقیق آنها در سراسر دنیا را تضعیف می‌کند.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy