Tuesday, Aug 29, 2017

صفحه نخست » حقوق‌های نجومی در موسسه اعتباری نور + سند

noor.jpgرویداد۲۴- نزدیکان یکی از سهامداران عمده موسسه اعتباری نور از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی در این موسسه بودند به طوری که تعدادی از آن‌ها با حقوق‌های ماهانه بیش از دویست میلیون ریال حتی از مدیر عامل اسبق هم حقوق‌های بیشتری دریافت می‌کردند.

به گزارش رویداد۲۴ همانطور که پیش‌تر، از احضار هیأت مدیره موسسه اعتباری نور به کمیته انتظامی بانک مرکزی خبر داده بودیم، روز گذشته (دوشنبه) این جلسه برگزار شد. این در حالی است که‌م ح ا رئیس‌ هیأت مدیره سابق و سهام‌دار عمده این موسسه لابی‌ها و تلاش‌های زیادی برای برگزار نشدن این جلسه انجام داده بود.

رئیس هیأت مدیره سابق که سهام‌دار عمده موسسه اعتباری نور به شمار می‌رود، در حالی برای منتفی شدن احضار هیأت مدیره به کمیته انتظامی نور تلاش داشت، که در گزارش‌های پیشین رویداد۲۴ بخشی از تخلفات او منتشر شده بود؛ ‌ در این میان می‌توان به احکام ۳۰ مشاور با حقوق‌های کلان در این موسسه اشاره کرد که اکثر آن‌ها از وابستگان سهام‌داران عمده و اعضای هیأت مدیره بودند؛ از جمله این افراد همان رئیس هیأت مدیره و سهام‌دار عمده موسسه اعتباری نور بود که فرزند، داماد، برادر همسر و برخی دیگر از نزدیکانش سمت مشاور در این موسسه را داشتند و خواجه‌حسنی (مدیر عاملی که مورد تایید بانک مرکزی بود و از طرف هیأت مدیره برکنار شد) تمام آن‌ها را عزل کرده بود.

با این حال یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: ‌ علی‌رغم تلاش برای منتفی شدن احضار هیأت مدیره موسسه اعتباری نور به کمیته انتظامی بانک مرکزی، این جلسه روز دوشنبه برگزار شد و بانک مرکزی به صورت جدی شفافیت و روشن شدن تخلفات این موسسه را پیگیری کرد.

این منبع آگاه همچنین تاکید می‌کند: این جلسه همچنان ادامه خواهد داشت و هیأت مدیره موسسه نور برای بار دوم هم به کمیته انتظامی بانک مرکزی احضار شدند تا در جلسه دوم این مباحث و پیگیری‌ها ادامه یابد.

با این حال همانطور که رویداد۲۴ پیش از این نیز تخلفات متعدد موسسه اعتباری نور را در گزارش‌هایی منتشر کرده بود، مجمع عمومی این موسسه هفته گذشته بر خلاف ماده ۶۱ اساسنامه برگزار شد تا هیأت مدیره جدید انتخاب شوند این در حالی است که عدم آگهی و اطلاع‌رسانی در مورد مجمع عمومی از ۶ ماه قبل این شبهه را ایجاد می‌کرد که سهام‌داران عمده تلاش دارند تا افراد مورد نظر خود را به عنوان هیأت مدیره جدید معرفی کنند و سهام‌دارانِ دیگر فرصتی برای معرفی نماینده جهت حضور در هیأت مدیره را نداشته باشند.

پس از انتشار اسامی هیأت مدیره جدید موسسه اعتباری نور، این هشدار رویداد۲۴ بیش از پیش رنگ واقعیت گرفت به طوری که برای مثال یکی از اعضای هیأت مدیره جدید (ا. ج.) از نزدیکان‌م ح ا. رئیس هیأت مدیره سابق و سهام‌دار عمده این موسسه است. ا. ج. پیش از این هم مشاور عالی بوده است به طوری که همان زمان نیز با حکم مشاوره حقوق‌های میلیونی دریافت می‌کرد.

از سوی دیگر همانطور که پیش از این نیز وعده داده بودیم، در این گزارش بخشی از حقوق‌های نجومی در موسسه اعتباری نور را برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنیم.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار رویداد۲۴ مشخص شد که‌م. ن. ر که از دیگر سهام‌داران عمده این موسسه است، همانند‌م. ح. ا. تعدادی از نزدیکان و بستگان خود را در این موسسه به کار گرفته است که حقوق‌های نجومی نیز دریافت می‌کردند. طبق آنچه در فهرست پرداختی‌های گذشته این موسسه قابل بررسی است؛ این افراد از حقوق‌های کلان برخوردار بودند به طوری که تعدادی از آنها (که از نزدیکان سهام‌داران عمده بودند) با وجود آنکه پست‌های سازمانی پایین‌تری نسبت به مدیر عامل داشتند اما حقوق‌های بالاتر از مدیرعامل اسبق دریافت کرده‌اند.

طبق مستندات رسیده به رویداد۲۴، مدیرعامل اسبق این موسسه ماهانه ۲۲۰ میلیون ریال حقوق دریافت کرده است، این در حالی است که دو مدیر مستقل (از وابستگان‌م. ن. ر.) به ترتیب ۲۳۳ و ۲۳۶ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کردند. نکته قابل توجه دیگر آنجاست که معاون مدیرعامل با ۲۳۶ میلیون، قائم مقام مدیرعامل با ۲۳۷ میلیون و معاون دیگر مدیرعامل با ۲۸۷ میلیون ریال حقوق ماهانه، همگی حقوق بالاتری نسب به مدیرعامل اسبق دریافت می‌کردند.

List_noor.jpg

از دیگر نکات قابل تامل در حقوق‌های نجومی مدیران و مشاوران موسسه اعتباری نور، دریافتی برخی از مدیران و مشاوران این موسسه است که با مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم حقوق‌های ماهانه بالای یکصد میلیون ریال دریافت می‌کردند و بی‌دلیل نیست که پس از روی کار آمدن خواجه حسنی به عنوان مدیرعامل که مورد تایید بانک مرکزی بود و بسیاری از مشاوران و نزدیکان و بستگان سهام‌داران عمده را برکنار کرد، ذی‌نفعان حقوق‌های نجومی دست به کار شدند و او را برکنار کردند.

نکته دیگر آنکه‌م. ن ر. که از سهام‌داران عمده موسسه اعتباری نور به شمار می‌رود و بسیاری از نزدیکان و بستگانش در این موسسه از دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی بودند، برادر یکی از نمایندگان فعلی مجلس است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy