Thursday, Aug 31, 2017

صفحه نخست » کفن‌پوشان معترض به اعدام «محمدعلی طاهری» بازداشت شدند

e6344437j_small.jpgآمدنیوز: در پی صدور حکم اعدام برای محمدعلی‌طاهری بنیانگذار عرفان‌حلقه، جمعی از شاگردان او کفن‌پوش مقابل زندان اوین تجمع کرده، توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

محمدعلی طاهری، سه سال پیش هم در دادگاه بدوی به اتهام ارتداد و فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد، اما دیوان عالی کشور آن را نقض کرد.

بنیانگذار عرفان حلقه از حدود شش سال قبل، که دادگاه او را به اتهام کفرگویی و توهین به مقدسات به پنج سال حبس محکوم کرده بود، در زندان به‌سر می‌برد و مسئولین قضایی ایران نه‌تنها او را پس از پایان دوران محکومت‌اش آزاد نکردند، بلکه با همان اتهامات قبلی مجدداً او را محاکمه و رای اعدام‌ صادر کردند.

به گزارش «آمدنیوز»، صدور مجدد حکم اعدام برای طاهری با واکنش‌ شخصیت‌های مختلف و موج گسترده‌ای از اعتراضات همراه شد، به‌طوری که پس از رسانه‌ای شدن حکم اعدام، کمتر از ۲۴ساعت در طوفانی توئیتری، موضوع مخالفت با اعدام طاهری، رتبه‌ی چهارم تِرند جهانی را به‌خود اختصاص داد.

در پِی شدت گرفتن اعتراضات به حکم اعدام طاهری که با فشار قرارگاه ثارالله ‌صادر شد، تعدادی از شاگردان محمدعلی‌طاهری، کفن‌پوشیده مقابل زندان اوین تجمع کردند که با برخورد ماموران امنیتی مواجه و بازداشت شدند.

یک منبع مطلع به «آمدنیوز» گفت: درمیان بازداشت‌شدگانِ روز گذشته، «زهرا ابراهیمی»، «زهرا شفیعی دهاقانی»، «ملیکا کاوندی» و «رها داوودیان»، سال گذشته در پرونده‌ای مشابه (تجمع مقابل زندان اوین)، در دادگاهی به زندان و شلاق تعلیقی محکوم شده بودند.

گفتنی است «زهرا شفیعی دهاقانی» و «ملیکا کاوندی» برای بازجویی به سلول انفرادی منتقل و برای رها داودیان و زهرا ابراهیمی قرار وثیقه‌ی ۱۰۰میلیون تومانی صادر شده است که به دلیل عدم تودیع آن همچنان در بند نسوان زندان اوین به‌سر می‌برند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy