Friday, Sep 1, 2017

صفحه نخست » پست هماهنگ بازیکنان تیم ملی؛ انگشت انتقاد به‌سوی کیست؟

ایران وایر - بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، در اقدامی هماهنگ با انتشار یک پست در صفحات اینستاگرام خود، اعتراضشان به وضعیت کنونی مدیریت بر ورزش فوتبال ایران را نشان داده‌اند. اولین بازیکنی که این پست معنی‌دار را منتشر کرد، «اشکان دژاگه» بود و دقایقی بعد سایر بازیکنان را هم همان متن را منتشر کردند.

در پست بازیکنان تیم ملی ایران آمده است: «سلام به هموطنان عزیز. ما بوديم و يك جهنم.ما بوديم و كوره اي كه كره اي ها ساخته بودند تا اين بار بعد از پايان بازي، روي تابلوي ورزشگاه نتيجه به نفع آنها ثبت شود. يك كشور بسيج شده بودند.از صدر تا ذيل. اين سوي ميدان فقط يك تيم همدل بود و دعاي هواداران. يك تيم سراسر با انگيزه و مسلح به تدابير كادر فني .جنگيديم و ده نفره شديم اما باز هم حريف ما نشدند.كاش اينجا هم عملكرد مسئولان مملكت و فدراسيون كره جنوبي را الگو قرار مي دادند.افسوس.هيچكس اينجا انگار نديد كه ما مسافر جام جهاني شده ايم.از صدر تا ذيل.خستگي به تن اين تيم ماند.دستتان درد نكند.حالا ديگر پيروزي هم ارزشى ندارد.اينجا موفقیت هم یتیم است.»

4sssss4755hhh.jpgاین برای نخستین بار است که تمام بازیکنان تیم ملی ایران این پست را به اشتراک گذاشتند. حتی «سید جلال حسینی» که کمتر در فضای مجازی فعالیت می‌کند هم دومین پست خود در اینستاگرام را به این مورد اختصاص داده.

این اعتراض، فقط به فدراسیون فوتبال ایران نیست. «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران، پس از تساوی باارزش مقابل کره جنوبی، در کنفرانس خبری نسبت به رفتاری که با تیم ملی ایران می‌شود اعتراض کرده بود. «کی روش» به خبرنگارانی که از سراسر جهان برای پوشش خبری این بازی به سئول رفته بودند گفت: «امیدوار هستم حداقل جهان فوتبال به عملکرد تیم خوب ایران که فوتبال زیبایی نمایش می‌دهد احترام بگذارد این با توجه به درنظر گرفتن شرایط و امکانات لازم به این واقعیت رسیده و این در حالی است که در خانه این تحسین صورت نمی‌گیرد.»

به نظر می‌رسد بخشی از انتقادات صورت گرفته، به بی‌تفاوتی دولت پس از صعود ایران به جام جهانی فوتبال مرتبط است. «حسن روحانی» یک روز پس از صعود تیم ملی به جام جهانی با ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی دیدار کرد، اما کمترین هدیه‌ای به آنها داده نشد.

همان زمان «علی آقازاده» سرپرست معاونت مالی وزارت ورزش در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر مدعی شد که دولت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به‌عنوان کمک مالی ویژه برای تیم ملی ایران درنظر گرفته است.

هرچند که این وعده هم تا امروز عملی نشده. مشکل دیگر، به وضعیت نامعلوم «مسعود شجاعی» در تیم ملی ایران مرتبط می‌شود. کارلوس کی روش در پایان بازی با پیراهن مسعود شجاعی به کنفرانس خبری رفت تا از این بازیکن حمایت کند. او هرچند مدعی شده که عدم دعوت از شجاعی مسائل سیاسی نیست، اما به نظر می‌رسد که فشار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به مهدی تاج برای دعوت نشدن «مسعود شجاعی» مهم‌ترین دلیل محروم ماندن کاپیتان تیم ملی ایران از بازی مقابل کره جنوبی بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy