Monday, Sep 4, 2017

صفحه نخست » تماشاگران سوری با پرچم حزب‌الله لبنان و بدون حجاب در استادیوم آزادی تهران

SyrIrnWCAS1.jpg

SyrIrnWCAS6.jpgSyrIrnWCAS2.jpgSyrIrnWCAS3.jpgSyrIrnWCAS4.jpgSyrIrnWCAS5.jpg

زنان سوری در ورزشگاه آزادی؛ زنان ایرانی پشت در

دویچه وله - حواشی بازی فوتبال ایران و سوریه بر متن می‌چربد: زنان ایرانی در حالی پشت استادیوم آزادی تجمع کرده‌اند که هواداران تیم سوریه به طور خانوادگی در ورزشگاه حضور دارند. .زنان سوری با پرچم حزب‌الله مسابقه را تماشا می‌کنند.

تیم‌های ملی ایران و سوریه در حالی به مصاف هم می‌روند که بحث حضور تماشاچیان زن، کانون این مسابقه شده است.

آن دسته از زنانی که در روز اول از طریق اینترنت بلیت خریده بودند، در اعتراض به ممنوعیت حضور در ورزشگاه آزادی، پشت درهای این مجموعه تجمع کرد‌ه‌اند. وزارت ورزش اما به شش عضو کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی بلیت داده تا در استادیوم حضور یابند.

طیبه سیاوشی، فاطمه ذوالقدر و پروانه سلحشوری اعضای زن این کمیته هستند. طیبه سیاوشی در پیامی تصویری گفته به استادیوم می‌رود اما از عدم حضور زنان در ورزشگاه گله‌مند است

رئیس کمیته زن، ورزش، جوانان و خانواده کمیسیون فرهنگی می‌گوید، درخواست تماشای مسابقه را او به وزارت ورزش داده است.

پروانه سلحشوری عضو دیگر این کمیته اما در اعتراض به این که چنین حقی از سایر زنان سلب شده، به ورزشگاه نرفته است. رئیس فراکسیون زنان مجلس به ایسنا گفته است: من همانگونه که در زمان بازی‌های والیبال هم حضور گزینشی در ورزشگاه را نپذیرفتم، اعلام کردم که مخالف این نحوه برخورد با حضور زنان در ورزشگاه هستم و امروز هم به استادیوم آزادی نخواهم رفت."

پروانه سلحشوری افزوده است: «تا زمانی که دختران این کشور برای دیدن یک بازی مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشکل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماینده این مردم دوست ندارم با یک مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا این نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را نمی پسندم.»

طیبه سیاوشی اما گفته که برای ابراز مطالبه بحث زنان و خانواده‌ها برای حضور در ورزشگاه، به استادیوم ازادی می‌رود.

در جریان فروش اینترنتی بلیت مسابقه ایران و سوریه، شماری از دختران و زنان توانسته بودند بلیت‌ بخرند اما وزارت ورزش این روند را ناشی از اشتباه دانست و تاکید کرد که هیچ تغییری در سیاست ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها داده نشده است.

روابط عمومی شرکت برهان مبین که فروش بلیت‌های مسابقه‌پیش رو بر عهده دارد، فروش بلیت به "هشت نفر از بانوان" را خطایی اعلام کرد که به علت "عدم دسترسی به سایت سازمان ثبت احوال" انجام گرفته است: «فروش بلیط این بازی مانند دیگر بازی‌های فوتبال به علت نداشتن جایگاه اختصاصی جهت استقرار بانوان در ورزشگاه ممنوع بوده و مبلغ بلیت‌های خریداری شده به افراد توسط این شرکت مسترد خواهد شد.»

زنان و دختران علاقمند به فوتبال و آنها که به ممنوعیت حضور در ورزشگاه آزادی معترضند، پشت در استادیوم مانده‌اند و این در حالی است که حدود ۲۰۰ سوری شامل زنان و کودکان در استادیوم آزادی حضور یافته‌اند. وبسایت فرارو نوشت این حضور به دعوت سفارت سوریه در تهران بوده که از شهروندان زن این کشور خواسته با ارائه پاسپورت خود به آزادی بیایند و تیم‌شان را تشویق کنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy