Tuesday, Sep 5, 2017

صفحه نخست » کِنِدی بعدی خود را آماده‌ی ورود به صحنه‌ی سیاست آمریکا می‌کند

09052017A_TOP.jpgایران اینترنشنال - نشریه‌ی آمریکایی پولیتیکو (POLITICO)، در شماره‌ی روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه خود، در گزارشی می‌نویسد، درحالی‌که دموکرات‌های آمریکا به‌دنبال پیدا کردن یک رهبر جدید برای رویا رویی با دونالد ترامپ می‌گردند، «جو کِنِدی» (Joe Kennedy)، نماینده‌ی مجلس قانون‌گذاران آمریکا، به‌راحتی می‌تواند این نقش را برعهده بگیرد؛ اما معلوم نیست که او خودش هم خواهان این شغل باشد.

در این مقاله آمده است: «جوزف پاتریک کندی سوم، با یک‌سری سخنرانی‌های شدید اللحن علیه ترامپ، در میان رأی‌دهندگان دموکرات، محبوبیتی برای خود پیدا کرده است. حملات او علیه جمهوری‌خواهان و ترامپ، بر سر موضوعات مختلف، از برنامه‌ی بیمه‌ی درمانی گرفته تا موضوع نژادپرستی، بسیاری از دموکرات‌ها را قانع کرده است که او می‌تواند خلاء ناشی از نبود رهبری برای آنها را پر کند.

این یک استثناء بوده که «جو کندی»، علی‌رغم نام‌خانوادگی معروف و شناخته‌شده و موهای قرمز فرفری، از زمان انتخابش در مجلس قانون‌گذاران آمریکا، خود را در صحنه‌ی سیاست آمریکا، چندان مطرح نکرده است.

این نماینده‌ی ۳۶ساله از شهر بوستون، تاکنون همواره خود را مشغول مطرح کردن نیازهای حوزه‌ی نمایندگی خود کرده است؛ اما واقعیت این است که او یک نماینده‌ی معمولی قانون‌گذار در مجلس آمریکا نیست. او نوه‌ی رابرت اف. کندی (Robert F. Kennedy) و یک عضو خاندان سلطنتی دموکرات‌هاست.

درحالی‌که دولت ترامپ در مسیر تضعیف آرمان‌های کندی گام برمی‌دارد، «جو»، نوه‌ی او، باید تصمیم بگیرد که چگونه می‌تواند نقش مهم‌تر و بزرگ‌تری را در حزب دموکرات، برای مبارزه در راه آن آرمان‌ها برعهده بگیرد.

ماری آن مارش (Mary Anne Marsh)، از اعضای پرسابقه‌ی حزب دموکرات از ایالت ماساچوست، می‌گوید: «من فکر می‌کنم یک دلیل مهم که 'جو کندی' برخلاف سایر دموکرات‌ها که در تلاش هستند خود را به‌عنوان رهبر آینده‌ی حزب معرفی کنند، اندکی محتاطانه عمل می‌کند، این است که او در حال بازی‌کردن به‌آرامی است؛ و این اتفاقاً برای او بهتر است. با اینکه دنیای سیاست در آمریکا به‌سرعت به پیش می‌رود، او می‌تواند فرصت‌ها را به میل خود، به‌شکلی فراهم کند که دیگران نمی‌توانند».

ریچارد نیل (Richard Neal) از اعضای دیگر حزب دموکرات، در مورد تاکتیک‌های «جو کندی» در بازی قدرت می‌گوید: «وقتی نماینده‌ی مجلسید، یکی از نکات کلیدی در مسیر کاری شما این است که باید بدانید چه‌موقع به‌سوی آینده گام بردارید و چه وقت مکث کنید. من فکر می‌کنم 'جو کندی' سرانجام یک سناتور برجسته خواهد شد. و 'سرانجام'، نام کلیدی در آینده‌ی سیاسی، 'جو کندی' خواهد بود».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy