Thursday, Sep 7, 2017

صفحه نخست » هواپیماهای اسرائیل، به یک مرکز نظامی در سوریه حمله کردند

17fhfhhg22q677_small.jpgرادیو فرانسه، ستاد کل نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مرکز نظامی این کشور، در نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه ۱۶ شهریور، هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیل در ساعت دو و ۴۲ دقیقه صبح پنج‌شنبه (به وقت محلی)، یکی از مراکز نظامی سوریه در نزدیکی مصیاف را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن خساراتی به این مرکز نظامی وارد آمده و دو تن نیز کشته شدند».

«مصیاف»، در ۶۰ کیلومتری شهر طرطوس در استان حما واقع است. پایگاه دریایی روسیه در شهر بندری طرطوس قرار دارد.

ستاد کل نیروهای مسلح ارتش سوریه، در این بیانیه، با معرفی نمودن اسرائیل بعنوان عامل این حمله هوایی، نسبت به «عواقب خطرناک» اینگونه اقدامات هشدار داد.

همین منبع تاکید کرده است که هواپیماهای اسرائیلی با عبور از آسمان لبنان، خاک سوریه را هدف قرار داده‌اند.

بر پایه گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی، منطقه‌ای که هدف حملات قرار گرفته است یک مرکز تولید موشک بوده که در گذشته نیز فعالیت‌های تولید سلاح شیمیایی در آن جریان داشته است. یک شاخه از مرکز تحقیقاتی سوریه نیز در این منطقه واقع شده است.

ایالات متحده آمریکا این مرکز تحقیقاتی را به تلاش برای تولید گاز سارین متهم کرده است. همچنین سوریه متهم است که در حمله روز چهارم آوریل به منطقه خان‌شیخون از گاز سارین استفاده کرده است.

سازمان ملل متحد، روز گذشته، برای نخستین بار حکومت سوریه را مسئول حمله شیمیایی به خان‌شیخون معرفی نموده و دمشق را به "جنایت جنگی" متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد: در بیانیه دولتی سوریه اشاره‌ای به بمباران مرکز تحقیقاتی در مصیاف نشده است.

حکومت سوریه، اتهامات علیه این کشور مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در خان‌شیخون و تلاش برای تولید آن را تکذیب می‌کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy