Friday, Sep 8, 2017

صفحه نخست » رئیس سازمان صدا و سیما: تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای ضد فرهنگ و هویت کشور از مرز ۲۶۰ کانال گذشته است

ali_ye_asgari.JPGرئیس سازمان صدا و سیما گفت: تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده بر علیه فرهنگ و هویت کشور از مرز ۲۶۰ کانال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی عسگری شامگاه پنجشنبه در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان، مهد فرهنگ و تمدن و استانی وفادار است که در قدوس انقلاب پای امام(ره) و آرمان‌های انقلاب باقی ماند.

وی گفت: کردستان، استان فرهنگ و هنر و به تمام معنی زیبا و رنگارنگ بوده و استان طلایی سرزمین ایران است.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: استان کردستان از لحاظ معماری و میراث فرهنگی، دارای زیبایی‌های متنوعی بوده و از لحاظ هنر، موسیقی، مجسمه‌سازی و شعر تراز بالایی را به خود اختصاص داده است.

مجاهدت و سلحشوری استان کردستان "بی‌نظیر و مثال‌زدنی" است


وی با بیان اینکه مجاهدت و سلحشوری استان کردستان بی‌نظیر و مثال‌زدنی است، ادامه داد: شهیدان استان کردستان شهدای بزرگی هستند و این خطه، سرزمین سلحشوران است.

عسگری با بیان اینکه ماهیت، ارزش و سلحشوری استان کردستان با بیان حماسه‌ها آشکار می‌شود، افزود: امیدواریم این اجلاس که در قلب کردستان و سنندج زیبا برگزار شد گامی در جهت ارتقاء فرهنگ و اقتصاد این استان باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده بر علیه فرهنگ و هویت ما از مرز 260 کانال گذشته، بنابراین رسانه ملی باید تلاش کند تا مرجعیت ملی و از طریق برندینگ برنامه‌های شاخص خود را حفظ کنند.


شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی بر علیه فرهنگ و هویت کشور ایجاد شده است

رئیس رسانه ملی با اشاره به پیچیده بودن کار رسانه‌ها گفت: کار و اهداف دشمنان، افول رسانه ملی است و در این خصوص شبکه‌های ماهواره‌ای زیادی بر علیه فرهنگ و هویت کشور ایجاد شده اما خوشبختانه نتوانستند به ایران قهرمان لطمه‌ای بزنند.

وی با بیان اینکه بقاء رسانه، تلویزیون و رادیو کار ساده‌ای نیست، گفت: باید نخبگان استان‌ها از طریق رادیو، قاب تلویزیون و رسانه‌ها دیده و مطرح شوند.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: استان کردستان از مزیت‌ها و نخبگان بسیاری برخوردار است که باید از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم و با توجه به اهمیت رسانه‌ها، نیروهای جوان بهتری را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه جای برترین‌هاست، گفت: باید برای جوانان و نوجوانان کشور تولیدات ویژه‌ای داشته باشیم اما متأسفانه به‌دلیل اختلاف و تفاوت با فرهنگ غربی برای خرید محصولات مورد نیاز نوجوانان دستمان بسته است.


راه‌اندازی "شبکه امید" و "شبکه ایران کالا" باهدف ارتقاء محصولات و تبلیغ کالای ایرانی

عسگری با اشاره به مخاطره بودن فضای مجازی افزود: برای ارتقاء محصولات، شبکه امید را راه‌اندازی کردیم و باید به جایی برسیم که محصولات استان‌ها در تراز ملی قرار بگیرد.

وی با اشاره به نهضت پویانمایی و انیمیشن در استان‌ها اظهار کرد: نیروهای جوان در کشور می‌توانند موتور محرکه انیمیشن فاخر در کشور شوند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه جامعه نیاز به رشد اقتصادی دارد، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی برای افزایش کیفیت محصولات ایرانی و کمک به تولیدکنندگان باید توسط صدا و سیما انجام شود و در این رابطه شبکه ایران کالا، برای حمایت از تولید ملی ایجاد شده و مسئولیت آن، تبلیغ کالای ایرانی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است.


سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها مهارت‌آموزی ندارند

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک میلیون شغل کار مشکلی است، گفت: سیستم آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها مهارت‌آموزی ندارند و این نقص است و باید رسانه ملی در زمینه نوآموزی برای جوانان و نوجوانان اقدام کند.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه معرفی کارآفرین‌های موفق امیدآفرینی ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر در زمینه توریسم و گردشگر استان کار شود تأثیر فوق‌العاده‌ای روی اقتصاد کردستان می‌گذارد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy