Sunday, Sep 17, 2017

صفحه نخست » ماموران فرودگاه بروکسل مانع از سفر یک زن برقع‌پوش دانمارکی شدند

burqa.JPGپوشش اسلامی بار دیگر خبرساز شد. ماموران فرودگاه بروکسل مانع از سفر یک زن دانمارکی به کپنهاگ شدند. این زن که برقع پوشیده بود، حاضر نشد برای کنترل هویت، نقاب خود را برگیرد.

هواپیمای این زن دانمارکی در مسیر خود از تونس به کپنهاگ توقفی کوتاه در فرودگاه بروکسل داشت. ماموران فرودگاه در پست کنترل مرزی برای تشخیص هویت این زن از او خواسته بودند، چهره خود را نشان دهد. امتناع این زن دانمارکی باعث شد که ماموران مانع از پرواز او به کپنهاگ شوند و او را مجددا به تونس بازگردانند.

پلیس مرزی بلژیک این خبر را تایید کرده است. از آنجا که بروکسل نخستین توقف او در فضای توافقنامه مرزی شنگن بود، کنترل هویت این فرد برای ادامه سفر به یک مقصد اروپایی دیگر الزامی بود.

این خبر در رسانه‌های مختلف و از جمله توسط سایت خبری اشپیگل آنلاین و روزنامه "دی ولت" آلمان نیز منتشر شده است.
مسئول امور مهاجرت و پناهندگی بلژیک، تئو فرانکن با یک پست فیسبوکی پیرامون این اقدام پلیس فرودگاه بروکسل اطلاع‌رسانی کرده است. او درباره این موضوع نوشته است: «ما نمی‌توانیم به کسانی که حاضر به اعلام هویت خود نیستند، اجازه ورود به حوزه توافق‌نامه شنگن را بدهیم.»
یک ماجرای عجیب
گای تایسکنس، سخنگوی پلیس بلژیک خطاب به خبرنگاران از عجیب بودن این ماجرا سخن گفته است. بنا بر اظهارات او، رسم بر این است که زنان محجبه‌ای که حاضر نیستند در برابر مردان چهره خود را نشان دهند، معمولا در کابین مخصوص و توسط ماموران زن تشخیص هویت داده می‌شوند. این در حالی است که این زن دانمارکی حتی حاضر به نشان دادن صورت خود به ماموران زن هم نشد.

تصمیم بازگرداندن این زن به تونس توسط ماموران اداره مهاجرت بلژیک اتخاذ شده است. این زن که روز چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر وارد فرودگاه بروکسل شده بود، روز جمعه ۱۵ سپتامبر و با دستور اداره مهاجرت به تونس بازگردانده شد. این زن پیش از پرواز به تونس به محلی در خارج از فرودگاه منتقل شده بود.
لازم به یادآوری است که در بلژیک از سال ۲۰۱۱ به این سو، قانون ممنوعیت حجاب کامل از طریق پوشش نقاب و برقع اجرا می‌شود. اما بنا بر اظهارات سخنگوی پلیس بلژیک، بازگرداندن این زن به تونس ربطی به قانون یاد شده نداشته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy