Monday, Sep 25, 2017

صفحه نخست » قطر: دارند دوحه را مثل یک هدیه، به تهران و قدرت‌های منطقه می‌دهند

092517A_top.jpg

وزیر امور خارجه قطر می‌گوید: تحریم‌های عربستان سعودی و متحدان عرب این کشور، قطر را به سوی ایران هل داد.

رادیو فرانسه - شیخ محمد عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر امور خارجه قطر، روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر، در پاریس گفت: قطر را متهم می‌کنند که به ایران نزدیک شده است اما آنها با اقدامات سختگیرانه خود، قطر را به سوی ایران هل دادند.

رییس سیاست خارجی قطر که در موسسه مطالعات بین‌المللی فرانسه سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: این کشورها (با اقدامات خود) قطر را همانند یک هدیه به ایران تقدیم کردند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، از ماه ژوئن گذشته، روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند. این کشورها قطر را به حمایت از گروه‌های افراطی و نزدیک شدن به ایران متهم می‌کنند.

شیخ محمد عبدالرحمن آل‌ثانی، ضمن انتقاد از رفتارهای سیاسی کشورهای عربی منطقه گفت: «آیا هدف، به جای اتحاد، این بود که یک کشور بنیانگذار شورای همکاری خلیج (فارس) را به سوی ایران هل دهند؟ کار عاقلانه‌ای نبود.»

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: «در برابر این تحریم‌ها، قطر چاره‌ای جز روی آوردن به سوی ایران، تنها کشوری (در منطقه) که مرزهای زمینی و هوایی خود را باز گذارد، نداشت».

رییس سیاست خارجی قطر کشورهای همسایه را متهم کرد که «به روشنی تلاش کردند تا از خارج، رژیم این کشور را تغییر دهند» چرا که قطر «همان دیدگاه آنان را دنبال نمی‌کند».

شیخ محمد عبدالرحمن آل‌ثانی تاکید کرد: دوحه «با ایران اختلافاتی بر سر بسیاری از مشکلات منطقه‌ای دارد» اما «ما تصمیم گرفتیم که آنها را با گفتگو حل و فصل نماییم».

وزیر امور خارجه قطر در ارتباط با تهدیداتی که توافق جامع اتمیِ میان کشورهای قدرتمند جهان با ایران را تهدید می‌کند، تاکید کرد که قطر خواستار پابرجا ماندن این توافق است و نمی‌خواهد هیچ کشوری در این منطقه به سلاح اتمی دست یابد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه ۲۳ سپتامبر، بار دیگر تهدید کرد که آمریکا از توافق اتمی با ایران خارج خواهد شد. وزیر امور خارجه قطر هم در واکنش به این اظهارت مدعی شد: این توافق، توافق خوبی است اما ما نیازمند توافق بهتری هستیم و این همان چیزی است که بدنبالش هستیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy