Monday, Sep 25, 2017

صفحه نخست » اعلام نتیجه قطعی همه‌پرسی استقلال کردستان: ۲۸سپتامبر ۲۰۱۷

Kurdistan_Referandum.jpgرادیو زمانه ـ کمیسیون عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده که بیش از ۹۰ درصد از آرای شمرده شده خواهان جدایی اقلیم کردستان از عراق است. همه آرا هنوز شمرده نشده و نتیجه نهایی همه‌پرسی استقلال کردستان احتمالاً پنجشنبه اعلام خواهد شد.

کمیسیون عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: بر اساس شمارش ۲۸۲ هزار رأی که ۹ درصد آرای رأی دهندگان را شامل می شود، بیش از ۹۳ درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی استقلال کردستان، به «جدایی» رأی مثبت داده‌اند.

شمارش آرا همچنان ادامه دارد و به این جهت ممکن است نتایج تغییر کند.

همه‌پرسی استقلال کردستان، دوشنبه ۲۵ سپتامبر در میان تهدیدات دولت مرکزی عراق، ایران و ترکیه آغاز شد و در آرامش به پایان رسید. میزان مشارکت ۷۸ درصد گزارش شده است.

در همه‌پرسی استقلال کردستان، شهروندان عراقی در اقلیم کردستان و مناطق کرد‌نشین حق مشارکت داشتند. رأی دهندگان در ۶۸۴۶ حوزه رأی‌گیری، آرای خود را به صندوق انداختند و ۱۷۳۷ کمیته نیز بر همه‌پرسی نظارت می‌کردند. این کمیته‌ها علاوه ‌بر اربیل، سلیمانیه و دهوک، بر همه‌پرسی در مناطق خارج از اقلیم کردستان، به‌ویژه در استان‌های کرکوک، نینوا وصلاح‌الدین نیز نظارت داشت .

نیروهای نظامی عراق، بعد از پایان یافتن همه‌پرسی در استان کرکوک مستقر شده‌اند. دولت حیدر عبادی اعلام کرده است که نتیجه همه‌پرسی استقلال کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy