Friday, Sep 29, 2017

صفحه نخست » عکس امام حسین(ع) در سازمان سیا!

2017-09-29 10-35-40 +0200.jpgبه گزارش مشرق، بخش ایران یا همان‌طور که میان کارشناسان و مقامات امنیتی حوزه خاورمیانه در آمریکا مشهور شده است، «خانه پرشیا» بخش جدید عملیات سازمان سیا است. این دفتر با توجه به اولویت بالای ایران برای کاخ سفید، در اواخر دوران ریاست‌جمهوری بوش پسر برای جمع‌آوری بیشتر و منسجم‌تر اطلاعات از ایران در حوزه‌های هسته‌ای و حوزه‌های تخصصی دیگر ایجاد شده است.

دیوید ایگناتیوس، خبرنگار «واشنگتن‌پست» که سال‌ها اخبار حوزه سازمان سیا را پوشش داده است، در گزارشی می‌نویسد: «با ورود بخش جدید ایران در سازمان سیا آنچه در نخستین نگاه جلب توجه می‌کند، پوستری بزرگ و تمام‌قد از (تمثال) امام‌حسین‌(ع) است. این بخش در سال 2006 و با هدف تلاش جدی‌تر برای دستیابی به اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران و دیگر رازهای مربوط به کشورمان، ایجاد شده است. هدف از شکل‌گیری این دفتر و جداکردن ایران از بخش خاورنزدیک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، براساس اظهارات مقامات مسئول نیز تقویت همین هدف یعنی رشد بخشیدن به فرآیند جمع‌آوری اطلاعات محرمانه درباره ایران عنوان شده است.»

وی در ادامه گزارش خود در «واشنگتن‌پست» می‌نویسد: «مقامات آمریکا در توجیه دلیل تاسیس این دفتر این‌گونه بیان کرده‌اند که تجربه تلخ شکست در عراق که به دلیل خطای محاسباتی درباره وجود تسلیحات کشتارجمعی در این کشور رقم خورد، قائم‌مقام شورای امنیت ملی آمریکا را بر آن داشت تا در تحلیل‌های صورت گرفته در این دفتر تجدیدنظر جدی کند. این شکست باعث شد توماس فینگار دستور دهد تا اطلاعات بیشتری در اختیار تحلیلگران قرار گیرد و آنان به جای تلاش برای گنجاندن اطلاعات در قالب‌های فکری موجود و اثبات یک مساله، تلاش کنند اطلاعات را تحلیل کرده و توضیح دهند که این اطلاعات چه معنایی دارد؟»

ایگناتیوس در ادامه می‌نویسد: «در بستر شکل‌گیری اتاق ایران، امکان ارسال اطلاعات محرمانه به سازمان سیا، برای ایرانیان ناراضی از وضعیت موجود به صورت مستقیم فراهم شده است. شورای امنیت ملی آمریکا و دیگر نهادهای اطلاعاتی در این کشور نیز از سازمان سیا جا نمانده و در عرصه این رقابت، آنان نیز چنین امکانی را برای شهروندان ایرانی فراهم کرده‌اند تا به اعتراف صریح خود، به سرقت اطلاعات بپردازند.»

محمد جلال فیروز، نماینده سابق مجلس بحرین در این خصوص » گفت: «هنری کسینجر در کتاب خود درخصوص اهمیت فرهنگ عاشورا و نقش آن در مقابله با حضور آمریکا در کشورهای مسلمان می‌نویسد: «پس از پیروزی انقلاب ایران، حکام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشستی را برگزار کردند؛ مستشاران آمریکایی در این نشست به سران این کشورها توصیه کردند که مراقب مساجد، تکایا و حسینیه‌ها باشند.»

محمد جلال فیروز در ادامه گفت: «این هشدار به این دلیل بود که مردم ایران در نهضت خود توانستند با بهره‌گیری از نمادهای دینی و شعارهای عاشورایی دست‌نشانده آمریکا را سرنگون کنند و فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی را از امام حسین(ع) آموختند. انقلاب اسلامی ایران به مسلمانان نشان داد که می‌توان از نهضت عاشورا و الگوگیری از فرهنگ شهادت سلاحی تهیه کرد که نظام 2500ساله پادشاهی را نابود می‌کند و تمام رژیم‌های ستمگر از همین مساله خوف و وحشت دارند.»

شاید اگر بگوییم که سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به خوبی اهمیت مراسم محرم و فرهنگ عاشورا را می‌شناسند گزافه نباشد و شاید به همین دلیل باشد که تلاش کشورهای غربی برای به انحراف کشیدن مراسم محرم در میان مردم را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

تمرکز ویژه آمریکا و متعاقبا نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آن روی مسائل کشورمان، قدمتی دیرینه دارد و به پیش از وقوع انقلاب اسلامی و فعالیت‌های لانه جاسوسی آمریکا در خاک کشورمان بازمی‌گردد. به‌عنوان مثال، در بازخوانی اسناد منتشرشده از کودتای 28 مرداد، نقش پررنگ و محوری سازمان سیا در کنار سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا در عملیات موسوم به آژاکس، کاملا مشهود است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy