Friday, Sep 29, 2017

صفحه نخست » بازداشت ۱۰۷ دارنده سلاح غیرمجاز در خوزستان

weapons-khuzestan.jpgرادیو زمانه: به گزارش روابط عمومی پلیس خوزستان، طی چهار روز بیش از ۱۰۰ دارنده سلاح غیرمجاز در این استان شناسایی و دستگیر شده‌اند. پلیس خوزستان می‌گوید این افراد با تیراندازی در میان مردم "رعب و وحشت" ایجاد می‌کردند.


نیروی انتظامی خوزستان در چند عمیلیات در شهرهای و مناطق مختلف این استان ۱۰۷ نفر را به اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز و ایجاد ناامنی بازداشت کرده است.

سردار حیدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامی خوزستان بامداد جمعه، هفتم مهرماه اعلام کرد که دستگیری این افراد با همکاری مردم و طی چهار روز گذشته انجام شده است. او می‌گوید این عملیات در چارچوب "طرح پاکسازی مناطق آلوده" به اجرا درآمد و هدف آن ارتقای امنیت اجتماعی است.

روابط عمومی نیروی انتظامی خوزستان در بیانیه‌ای از قول عباس‌زاده نوشت: «با اجرای این طرح که با همکاری خوب مردم همراه بود، محل اختفای ۱۰۷ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و افرادی که با تیراندازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در چند عملیات ضربتی منسجم در سطح استان دستگیر شدند.»

کشف ۱۴۴ سلاح غیرمجاز

بنابر این گزارش در مجموع ۱۴۴ قبضه سلاح غیرمجاز از بازداشت‌شدگان ضبط شده که ۱۱۶ قبضه آن سلاح شکاری و بقیه سلاح جنگی هستند.

در روزهای پایانی اردیبهشت امسال دو مامور نیروی انتظامی در اهواز قربانی یک حمله مسلحانه شدند. باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات حادثه نوشته است: «تعدادی شرور مسلح نقاب‌دار با حمله به نگهبان در ورودی کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز وی را مجروح و وارد کلانتری شده و شروع به تیراندازی می‌کنند.»

خرداد ماه سال پیش نیز خبرگزاری ایرنا گزارش داد که دو موتورسوار مسلح پس از به گلوله بستن اعضای یک خانواده در آبادان از محل حادثه گریختند. به گزارش ایرنا یک هفته پیش از این حادثه نیر، مهاجمان مسلح به یک خانه مسکونی دیگر در آبادان حمله کردند که در جریان آن دو نفر زخمی شده‌اند.

چند ماه پیش از این دو حادثه، روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت نوشته بود که در جریان یک مراسم عروسی در ۲۰ متری طیب آبادان، در فاصله ساعت ۷ تا ۹ شب بیش از هزار گلوله شلیک شد که مردم منطقه را به شدت وحشت‌زده کرد.

احمد شیرعلیزاده، دادستان آبادان ضمن اشاره به این که چنین تیراندازی‌هایی در خوزستان "بیش از آنکه جنبه امنیتی داشته باشد جنبه فرهنگی دارد" به روزنامه ایران گفته است: «یکی از عواملی که ضریب امنیت در منطقه را زیر سؤال برده همین تیراندازی‌هاست که در چند ماه گذشته در همین مراسم‌‌ها چند نفر زخمی یا کشته شده‌اند.»

افزایش نزاع و خشونت

در یکی دو سال گذشته خبرهای دیگری از تیراندازی در شمار دیگری از شهرهای خوزستان، از جمله بهبهان، دزفول و رامهرمز نیز منتشر شده است. برخی از تیراندازی‌ها در درگیری‌های قومی و طایفه‌ای رخ داده است.

حدود دو سال پیش در روستای پتک جلالی از توابع باغملک در نزدیکی شهر اهواز، درگیری خونینی بر سر زمین‌های کشاورزی رخ داد که در جریان آن دست کم ۱۲ نفر کشته شدند.

نزاع و درگیری خشونت‌آمیز در ایران روندی رو به گسترش داد و در مواردی علت آن مسائل بسیار کم‌اهمیت است. تیرماه سال ۹۴ در منطقه کوت‌عبدالله در نزدیکی اهواز اعضای دو خانواده وارد یک درگیری مسلحانه شدند که دو کشته و هفت زخمی برجا گذشات. این نزاع بااختلاف دو کودک بر سر دمپایی آغاز شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy