Sunday, Oct 1, 2017

صفحه نخست » اربیل اجازه کنترل فرودگاه‌ها را به کسی نخواهد داد

7BF8064A-C317-4051-B3CC-FAB420FF2000.jpegمولود باومرداد، وزیر حمل ونقل دولت محلی کردستان، روز شنبه هفتم مهرماه، اعلام کرد که مقامات این اقلیم به هیچ کسی اجازه مدیریت فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه را نخواهند داد.

دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه، به درخواست دولت عراق، پروازهای بین‌المللی خود را به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش سایت روزنامه « القدس العربی» آقای باومرداد این اقدام بغداد را «مجازات سیاسی» خواند و تأکید کرد که کردستان به هیچ کسی اجازه مدیریت فرودگاه‌های این اقلیم را نخواهد داد.

وی که از طریق تلویزیون مداربسته برای نشست فوق‌العاده پارلمان کردستان سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت که «همه پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه کاملا متوقف شده است».

باومرداد تصمیم دولت بغداد برای کنترل فرودگاه‌های کردستان را «غیرقانونی و بر خلاف توفقنامه‌های هوانوردی غیر نظامی» خواند و گفت که تصمیم‌های پارلمان و دولت بغداد یک «مجازات سیاسی» و در واکنش به همه‌پرسی «استقلال» کردستان صورت می‌گیرد.

وزیر حمل ونقل دولت محلی کردستان افزود: «مشخص است که از این گونه تصمیم‌ها، نخست شهروندان و سپس شرکت‌های هواپیمایی، آسیب می‌بینند».

وی درباره گزارش‌هایی درباره حضور کارمندانی از دولت عراق در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه گفت:« ما فرودگاه‌ها را اداره می‌کنیم و با مقامات هواپیمایی غیرنظامی عراق هماهنگی می‌کنیم؛ اراده خود را در اختیار هیچ کسی قرار نمی‌دهیم».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy