Sunday, Oct 1, 2017

صفحه نخست » حملات "تروریستی" مشابه در فرانسه و کانادا

cdx33bbejj3_small.jpgایران اینترنشنال - پلیس شهر مارسی در جنوب فرانسه اعلام کرد که در حمله یک مهاجم با چاقو در ایستگاه متروی این شهر، دو تن کشته شدند.

به گزارش اسکای‌نیوز، شاهدان عینی گفته‌اند که او هنگام حمله شعار «الله اکبر» بر زبان آورده است.

فرد مهاجم، مردی نزدیک به سی‌ساله توصیف شده که ظاهری شبیه به مردم کشورهای شمال آفریقا داشته است.

پلیس اعلام کرده که فرد مهاجم، به ضرب گلوله نیروهای پلیس از پای درآمده است.

پلیس فرانسه ‍اعلام کرده که این حمله احتمالا «تروریستی» بوده و از شهرودندان خواسته است که از منطقه دور بمانند.ایستگاه‌ مترویی که این حمله در آن رخ داده است، به‌طور کامل تخلیه شده و نیروهای پلیس، به‌شکل گسترده‌ای در آن‌جا حضور دارند.

حمله تروریستی در ادمونتون کانادا

پلیس کانادا می گوید حمله شنبه شب به یک مامور پلیس در شهر ادمونتون و زخمی شدن چهار رهگذر در جریان تعقیب یک خودروی مشکوک توسط پلیس، اقدامی تروریستی بوده است.

مهاجم پس از آنکه یک مامور پلیس ادمونتون را با ماشین زیر گرفت، او را با ضربه های چاقو زخمی کرد. پلیس مظنون را دستگیر کرده و می گوید احتمالا همدستی نداشته است. لحظاتی بعد از حمله اول، خودرویی که توسط پلیس تعقیب می شد، چهار رهگذر را زیر گرفت. به گفته پلیس همه رهگذاران و مامور پلیسی که با ضربات چاقو زخمی شد به بیمارستان منتقل شده و مورد مداوا قرار گرفته اند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در یک بیانیه از همکاری ماموران فدرال با پلیس محلی در تحقیقاتی که درباره حمله های ادمونتون آغاز شده خبر داد و مردم کانادا را به هوشیاری در مقابل آنچه اقدام ناشی از نفرت عنوان کرد، فرا خواند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy